دبیر قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص دادگستری استان البرز:

البرز دیگر محل جولان سارقان نیست / فضا را برای مجرمان ناامن کرده‌ایم

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۳:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۳۳۹۷
البرز دیگر محل جولان سارقان نیست / فضا را برای مجرمان ناامن کرده‌ایم
دبیر قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص دادگستری استان البرزبا اشاره به اینکه در دو ماه اخیر سه طرح مهم دستگیری مربوط به سرقت انجام شده است گفت: با همکاری مشترک قضایی وانتظامی البرز دیگر محل جولان سارقان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، جواد یاوری  با تبیین اقدامات این مجموعه گفت: یکی از اقدامات قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان البرز نظارت بر اجرای طرح های ارتقای آسایش عمومی و امنیت اجتماعی است. در این راستا فقط در دو ماهه اخیر سه طرح مهم دستگیری مربوط به سرقت انجام شده است.

وی افزود: از این سه طرح دو طرح مربوط به دستگیری سارقان و مجرمان باندی و یک طرح مربوط به دستگیری خریداران اموال مسروقه توسط پلیس آگاهی استان و با دستور همکاران قضایی ما بوده است.

یاوری با بیان اینکه برآیند اجرای این طرح‌ها، ایجاد فضای نا امن برای مجرمان است متذکر شد:  به عنوان نمونه در آخرین طرح انجام شده، اعضای باند سرقت منزل شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست معاونت پیگیری پرونده های خاص دادگستری کل استان البرز اضافه کرد: اعضای این باند با شناسایی منازلی که خالی از سکنه بودند و یا افرادی که در منزل طلا و پول نگهداری می ‌کنند سرقت را انجام می دادند که تا کنون به چندین فقره سرقت اعتراف کرده اند؛ باند هشت نفره دیگر در حوزه سرقت مغازه و خودرو فعال بوده اند که از آنها علاوه بر اموال مسروقه، اسلحه نیز کشف شده که تعدادی از اعضا هنگام فرار، مقاومت کرده و با تیراندازی مأموران دستگیر شدند.

دبیر قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه تنوع باندهای شناسایی شده صرفا در حوزه اشیا منزل و خودرو نبوده گفت: یکی دیگر از باندهای مهم، باند سرقت گوشی موبایل با استفاده از چاقو و قمه بوده است که متأسفانه با قمه به یکی از شهروندان حمله کرده و ضمن جراحت، گوشی موبایل و کیف پول وی را سرقت کردند و در زمینه انجام سایر سرقت ها نیز تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در این طرح‌ها بالغ بر نوزده میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده تشریح کرد: همچنین در این طرح، متهمان عضوگیری در شرکتهای هرمی، باند جعل مهر و اسناد نیز دستگیر شدند؛ در مجموع به نظر می رسد با اقدامات مشترک قضایی- انتظامی و همدلی بسیار خوب میان مسؤولان این دو حوزه به جرأت می توان گفت استان البرز دیگر محل جولان سارقان نیست. در همین راستا ضمن برخورد شدید قضایی با این افراد در اعطای مرخصی و نهادهای ارفاقی به سارقان نیز سخت گیری اعمال خواهد شد. انتظار به حق جامعه نیز این است که این افراد به راحتی آزاد نشوند و حداکثر مجازات قانونی برای ایشان اعمال شود .

یاوری با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با اراذل و اوباش نیز طرحهای خوبی در دو ماهه اخیر انجام شده گفت: از جمله در آخرین طرح انجام شده در هفته جاری تعدادی از اراذل و اوباش استان دستگیر و از آنها مقادیری اسلحه و مواد مخدر کشف شده و سه واحد صنفی قهوه خانه غیرمجاز که محل تجمع این افراد بوده پلمب شده است .

وی با بیان اینکه قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان که از ابتدای دی ماه تشکیل شده به دنبال نظام بخشی به طرحهای انتظامی و پیگیری پرونده های تشکیل شده تا آخرین مرحله قضایی است تصریح کرد: در واقع بر عکس نیروی انتظامی، دادسرا، دادگاه و سایر مراحل رسیدگی به پرونده که هر یک پس از اتمام کار خود، پرونده ها را به مرحله بعدی می سپارند و اصولاً وظیفه ای برای پیگیری ادامه کار ندارند قرارگاه مقابله با جرائم خاص، نظارت جامع بر این مراحل دارد تا هر یک از مراجع به نحو احسن وظایف خود را ایفا کنند که امیدواریم با تداوم و گسترش کار در سال 1400 شاهد روزهای بهتر و با امنیت بیشتر برای شهروندان سطح استان البرز باشیم .

 

نظر شما