درخواست استاندار یزد؛

باید نظارت بیشتری بر بازار انجام شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۹:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۳۷۴۵
باید نظارت بیشتری بر بازار انجام شود
استاندار یزد با اشاره به تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تاکید کرد و گفت: مسوولان دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر نهادها، سازمان صنعت ، معدن و تجارت(صمت) را در این مورد همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد روز سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: در این مورد عملکرد مدیران و دستگاه‌های مختلف در حوزه تنظیم بازار ، ۲ تا سه هفته از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ،توزیع اقلام اساسی به صورت اینترنتی نباید باشد، افزود: باید از مکانیسم های مختلف برای توزیع کالا با قیمت مصوب در استان استفاده شود و  مرغ و تخم مرغ مورد نیاز استان باید تامین شود که در این زمینه سازمان جهادکشاورزی باید برنامه ریزی کند.

طالبی خاطرنشان کرد: توزیع اقلام مصوب باید به صورتی توزیع شود که تجمع صورت نگیرد و باید با گسترده جغرافیایی مناسب صورت گیرد و  مردم شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده استان هم از کالا با قیمت مصوب بهره مند شوند. 

همچنین "محمدرضا علمدار" رییس سازمان صمت یزد با بیان اینکه مشکلی در تامین اقلام اساسی شب عید در استان وجود ندارد ، افزود: توزیع ۴۰۰ تن سیب زرد و قرمز و همین مقدار پرتقال تامسون از ۲۴ اسفندماه  آغاز شد. 

وی قیمت هر کیلوگرم سیب را ۹ هزار تومان و پرتقال را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت قرمز را حداکثر ۱۳۵ هزار تومان ذکر کرد و گفت: شکر در بسته‌های ۹۰۰ گرمی هفت هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شود.

علمدار با اشاره به طرح نظارت نوروزی بر کالا اساسی که از ۱۹ بهمن در استان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد ،گفت: در این مدت ۱۱ هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف، صورت گرفت که منجر به تشکیل ۷۷۱ فقره پرونده شد. 

"علی اکبر مختاری" مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد هم در این نشست گفت : از پانزدهم اسفند تاکنون ۷۰۰ پرونده تخلف در این اداره تشکیل شد و ۲۱ میلیارد تومان جریمه برای متهمان این پرونده‌ها در سه حوزه کالا و خدمات، مبازره با قاچاق و در حوزه سلامت صادر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز