آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۲۷ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۱:۳۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۳۸۶۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۲۷ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 27 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا، طی شبانه روز گذشته ۱۹ فرد مبتلای جدید به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه گفت: با ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان نیز به ۱۳۶ نفر رسید که ۳۶۷ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده است.

وی بیان کرد: با جان باختن سه فرد مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کرونا در استان اردبیل طی یک سال گذشته به یک هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد از سه هفته پیش در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین بیان کرد: هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: در ادامه کاهش شدت شیوع کرونا در این استان، آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان از رکورد ۸۵ نفر در نیمه پاییز امسال به ۴۸ نفر افت کرده است.

وی افزود: با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و مشاهده هفت مورد ابتلای اهالی این استان به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به ترخیص ۲۵ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌‎زاده، علت کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در این استان طی روزهای اخیر را افزایش رعایت عمومی و توجه جدی مردم به مخاطرات این بیماری مهلک عنوان کرد و افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

وی با اشاره به شروع مرحله سوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع سه مرحله، یک هزار و ۵۳۰ نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می کنند.

 

 

 

نظر شما