اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در نوروز ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۵:۴۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۴۰۵۵
اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در نوروز ۱۴۰۰
در آستانه سال نو، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با تمهیدات ویژه تری نسبت به سال های گذشته برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین «حجت گنابادی نژاد» معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی این برنامه ها را تشریح کرد و گفت: «مرا عهدی است با جانان» به عنوان شعار ویژه برنامه های نوروزی انتخاب شده است.

 آغاز برنامه های فرهنگی از 5 بامداد

وی با بیان اینکه برای نخستین بار به طور پیوسته، 9 ساعت برنامه ویژه تحویل سال پیش بینی شده تا تعداد زیادی از زائران و مجاوران از برنامه‌ها بهره‌مند شوند افزود: برنامه‌های ویژه ای برای لحظه تحویل سال 1400 پیش بینی شده است که  این برنامه‌ها از 5 صبح با قرائت آیات روح بخش کلام ا... مجید توسط قاریان در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز خواهد شد و با مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی با موضوع سنن النبی(ص) ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد افزود: بخش دوم برنامه ها از ساعت 8 صبح با مداحی و قرائت دعای امام زمان(عج) و دعای هفتم صحیفه سجادیه آغاز می‌شود و در ادامه با پخش کلیپ روایتگری عملیات‌های نوروزی رزمندگان و مدافعان حرم دنبال می‌شود. در ادامه نیز حاج علی ملائکه، مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زیارت امین ا... و صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را قرائت خواهد کرد.

 اقامه آخرین نماز ظهر و عصر سال 99

به گفته گنابادی نژاد، اجرای نمایش آئینی با موضوع امام زمان (عج)، همخوانی و سرود با موضوع امام زمان(عج) و تمدن نوین اسلامی، تجلیل و معرفی چهره‌ها و سوژه‌های برتر و تکریم مقام مادر را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده توسط معاونت تبلیغات اسلامی در روز 30 اسفند ماه خواهد بود.

وی همچنین گفت: آخرین نماز ظهر و عصر سال 1399 نیز از ساعت 11:45 در صحن پیامبر اعظم(ص) اقامه خواهد شد و پس از آن حجت الاسلام راشد یزدی به ایراد سخن می‌پردازد. پس از اقامه نماز نیز برنامه هایی از جمله پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری با موضوع تمدن نوین اسلام، ذکر دعای توسل توسط مهدی میر داماد، پخش کلیپی با موضوع حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد. در ادامه نیز، همزمان با لحظه تحویل سال، دعای «یا مقلب القلوب و الابصار» در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) زمزمه خواهد شد.

 پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری

وی تصریح کرد: در اولین دقایق سال جدید، محوری‌ترین برنامه‌ پیش‌بینی شده معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری است که این کار با استفاده از 53 تلویزیون پهن پیکر حرم مطهر انجام خواهد شد. پایان بخش این مراسم نیز قرائت زیارت امین ا... توسط حاج مهدی رسولی مداح و ذاکر اهل البیت(ع) خواهد بود.

گنابادی نژاد تاکید کرد: خادمان حضرت رضا(ع) برای اجرای این ویژه برنامه ها طبق پروتکل های بهداشتی، برنامه ریزی مناسب را داشته اند و در طول برنامه، بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نظارت خواهد شد.

 

نظر شما