مصاحبه اختصاصی خبرگزاری برنا با مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان درباره دستاوردهای دولت تدبیر و امید در طول ۷ سال اخیر

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۴۰۶
مصاحبه اختصاصی خبرگزاری برنا با مدیر کل ورزش و جوانان 
استان کردستان درباره دستاوردهای دولت تدبیر و امید در طول ۷ سال اخیر
حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت و گوی اختصاصی با برنا به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در طول 7 سال اخیر در حوزه ی مختلف ورزش و جوانان در کردستان پرداخت.

حامد جولایی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در مورد اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح پروژه سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج با اعتبار هزینه شده نزدیک به هفتاد و سه میلیارد تومان از مجموعه اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در راستای گسترش زیر ساخت‌ها و توسعه همگانی ورزش کردستان است.

وی در ادامه گفت: در راستای برقراری عدالت در توزیع امکانات، گسترش خانه‌های ورزش روستایی را مورد توجه قرار دادیم و تا حالا نزدیک به  180 خانه ورزش روستایی در دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم در استان راه اندازی شده است و از این تعداد خانه های روستایی اعتبارات خاصی اختصاص داده شده اشت.

ارتقای 16 پله ای سرانه فضای ورزشی کردستان در دولت های یازدهم و دوازدهم

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه این گفت و گو از افزایش سرانه فضای ورزشی در استان خبرداد و گفت: دستگاه ورزش و جوانان استان کردستان با همکاری و همراهی مسئولین استانی و کشوری با افتتاح اماکن و پروژه های ورزشی توانست گامی مهم و اساسی در توسعه زیرساخت های ورزشی برداشته و رتبه خود را از جایگاه 29 به رتبه 13 در میان استان های سراسر کشور ارتقا دهد که دستاورد بزرگ و برگ زرینی در زمینه احداث اماکن و فضاهای ورزشی محسوب می شود.

حامد جولایی در ادامه گفت: اداره کل ورزش و جوانان کردستان جز اولین دستگاه در  کشور است که ماده ۲۷(واگذاری پروژه های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی) را اجرا کردیم و در این راستا پنج طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 145 پروژه ورزشی در استان به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: سالن ورزشی چند منظوره سقف بلند در شهرستان های مریوان و سرو آباد و سقز از  شاخص ترین پروژه ورزشی استان است که در گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید.

افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه این گفت و گو از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد خبرداد و اظهار داشت: در سال 92 استان کردستان در حوزه جوانان فقط یک سازمان مردم نهاد دارای مجوز داشت که به صورت محدود فعالیت می کرد که با تلاش کارکنان حوزه امور جوانان و جلب اعتماد جوانان کردستانی و شناخت توانایی های آنان در بخش های مختلف اکنون این رقم به 80 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان رسیده است و این خود نشانه مشارکت طلبی جوانان کردستانی در عرصه های مختلف است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: استان کردستان به جهت مشارکت بالای سازمان های مردم نهاد در رزمایش همت جوانانه  در کشور اول شد،  وزیر ورزش و جوانان در لوحی با تقدیر از رییس مجمع جوانان کردستان به نمایندگی از سمن های استان، از حضور با شکوه آنان در این رزمایش تجلیل کرد.

درخشش تیم ها و قهرمانان استان در مسابقات مختلف کشوری در طول چند سال اخیر

جولایی در ادامه با بیان اینکه تیم ها و قهرمانان زیادی در طول این چند سال اخیر در مسابقات کشوری حضور پیدا کردند، ‌افزود: با تلاش دستگاه ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان و به همت ورزشکاران کردستانی شاهد درخشش تیم ها و قهرمانان استان در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی بود ه ایم به گونه ای که جوانان کردستانی در سال 98 در مجموع 181 مدال طلا، 161 مدال نقره و 232 نشان برنز را کسب کردند.

وی در ادامه گفت:  تیم های کردستانی در سال 98،  21 بار جایگاه نخست، 19 بار جایگاه دوم و 20 بار نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند، با تلاش جامعه ورزشی کردستان و همت ورزشکاران استان در سال 98 قهرمانان کردستانی رشته های مختلف 270 بار به اردوی تیم های ملی فراخوانده شدند که از میان این تعداد 61 ورزشکار توانستند به عضویت تیم های مختلف ملی درآیند .

 جولایی افزود: در زمینه میزبانی از رویدادهای ورزشی قهرمانی کشور و منطقه ای،  استان کردستان در سال 98 میزبانی 70 مورد از مسابقات را برعهده گرفت.

درخشش ورزشکاران کردستانی در المپیاد استعداد های برتر کشوری

 مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص حضور ورزشکاران در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اظهار داشت: در طی سال های 97 و 98 در رده های پایه ورزشکاران کردستانی باری دیگر حماسه های به یاد ماندنی آفریدند و با تلاش مجموعه ورزش و جوانان عنوان دهم اولین دوره و جایگاه هشتم دومین دوره این المپیاد را کسب کردند و بالاتر از استان های توسعه یافته و دارای کلان شهرهایی همچون خوزستان، گلستان، اردبیل، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، کرمان، همدان، قزوین، قم، سمنان قرار گرفتند که این خود برگی زرین و دستاوردی بزرگ در تاریخ ورزش استان به شمار می رود.

 جولایی در پایان این گفتگو با اشاره به حضور ورزشکاران در مسابقات جام خوشه چین، اظهار داشت: در رقابت های المپیاد ورزش های روستایی(جام خوشه چین) که برای اولین بار در سراسر کشور برگزار شد و به نوعی یک المپیک داخلی برای ورزش روستایی محسوب می شد، ورزشکاران کردستانی موفق شدند در چندین رشته مختلف همچون فوتسال عناوین قهرمانی را بدست آورند و جایگاه ورزش روستایی استان را تا حد زیادی ارتقاء بخشیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز