استاندار البرز در گفتگو با "برنا" عنوان کرد:

توسعه ی موزون البرز در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۰۶:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۴۴۳۹
توسعه ی موزون البرز در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت
استاندار البرز فعالیت های دولت تدبیر و امید را در این استان مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: توسعه ی البرز در این دولت نسبت به دولت های گذشته شتاب ملموسی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ عزیزالله شهبازی با اشاره به این نکته که سال 1399 در حالی آغاز شد که ویروس کرونا محدودیت هایی برای مردم در پی داشت، گفت: در این سال با شرایط سختی که وجود داشت، سعی کردیم با الزامی کردن استفاده از ماسک به خصوص در مکان های سرپوشیده، اعلام محدودیت های یک هفته ای و دو هفته ای، منع ترددهای بین شهری غیرضروری و ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت استان را تحت کنترل داشته باشیم.

 

وی افزود: البرز یکی از موفق ترین استان های کشور در بحث کرونا بود که با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی و همچنین مساعدت های بی دریغ دانشگاه علوم پزشکی توانست در جهت توقف چرخه ی شیوع کرونا گام های مؤثری بردارد.

 

استاندار البرز همچنین ادامه داد: با راه اندازی نقاهتگاه در فردیس برای بیماران کرونایی و توزیع بسته های حمایتی و کمک های مؤمنانه به اقشار کم درآمد استان، تلاش کردیم خدماتی را به مردم استان البرز ارائه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار البرز در ماه های کرونایی اظهار کرد: در سالی که گذشت، درحوزه ی تأمین کالاهای اساسی مردم بسیار ثابت قدم بودیم و به لطف الهی در خصوص تامین کالا هیچ مانعی نداشته ایم و با بررسی همه جانبه ی ایجاد صف های بی مورد، به این نتیجه رسیدیم که با اصلاح سیستم توزیع، این مشکل هم برطرف خواهد شد.

شهبازی همچنین از شتاب تولیدات دارویی و پزشکی در البرز به خصوص در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر دو مرکز تولید واکسن ویروس کرونا درکشور فعالیت دارد که هر دو دراستان البرز مستقر بوده و درحال انجام تست انسانی هستند.

وی با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا  در استان البرز طی سال گذشته، عنوان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از ۹۰ میلیارد تومانی در فاز نخست به فعالیت پرداخته و با بهره برداری از این واحد، ظرفیت تولید ماسک در کشور چهار برابر شده است.

این مسئول میزان اشتغالزایی این کارخانه را ۴۰۰ اشتغال مستقیم و ۹۰۰ اشتغال غیر مستقیم برآورد کرد.

وی همچنین با اشاره به دستاورد بزرگ پژوهشگاه بیوتکنولوژی مستقر در این استان در مقابله با کووید ۱۹ بیان کرد: دانشمندان در این مرکز توانستند ۳ ژن اصلی کووید ۱۹ را شناسایی کنند و در حوزه ی کیت تشخیص این بیماری به توفیقات ارزشمندی رسیدند.

نماینده ی عالی دولت در استان البرز در ادامه با اشاره به خدمات عمرانی دولت تدبیر و امید در سالی که گذشت، گفت: در دولت تدبیر و امید، قطعه ی اول آزادراه تهران- شمال افتتاح شد و قطعه ی دوم آن نیز به طول 22 کیلومتر در حال احداث است و تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: 16 کیلومتر این آزادراه، تونل و باقی پل است و می‌تواند یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور باشد.

شهبازی بهره‌برداری از ادامه ی آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد را نیز از جمله پروژه‌های افتتاح شده در سال 99 عنوان کرد و گفت: این مهم که مورد مطالبه و نیاز مردم بود، با توجه ویژه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه محقق شد.

وی در ادامه به افتتاح ویدئو کنفرانسی خط دوم راه آهن کرج - قزوین توسط رئیس جمهور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افتتاح این پروژه که از سال 93 آغاز شده بود، سالانه 12/7 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به همراه خواهد داشت.

استاندار البرز همچنین مجموع پروژه های افتتاح شده ی البرز در هفته ی دولت را 309 پروژه اعلام کرد و گفت: در هفته ی دولت در کرج ۴۷ پروژه با اعتباری بیش از ۴۴۵ میلیارد تومان و اشتغال برای ۱۷۶ نفر، در فردیس ۲۵ پروژه با اعتباری حدود ۲۴۳ میلیارد تومان و اشتغال ۷۴ نفر و در اشتهارد ۵۵ پروژه با اعتباری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال برای  ۹۱۰ نفر افتتاح شد.

وی افزود: همچنین در ساوجبلاغ ۸۲ پروژه با اعتباری حدود هزار و ۲۴ میلیارد تومان و اشتغال برای ۴۳۹ نفر، در نظرآباد ۶۴ پروژه با اعتباری حدود ۲۸۸ میلیارد تومان و اشتغال برای ۱۱۹ نفر و در طالقان ۳۶ پروژه با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال برای ۹ نفر به بهره برداری رسید.

شهبازی، پروژه های افتتاح شده در دهه مبارک فجر را نیز ۲۷۰ پروژه با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در البرز عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها صرف شده که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ی هشتگرد- طالقان که بیش از 2 دهه مورد درخواست مردم بوده نیز در دولت تدبیر و امید پیگیری شد و در حال حاضر در ایستگاه پایانی قرار دارد و در بهار 1400 زیر بار ترافیک می رود.

این مسئول تأکید کرد: با بهره برداری از این جاده، استان البرز در بخش گردشگری نیز تقویت خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح آزادراه چرمشهر به آبیک با نام "بزرگراه غدیر" به طول 158 کیلومتر در سال گذشته خبر داد و گفت: این بزرگراه، ضمن روان سازی تردد خودروها در استان های تهران و البرز، زمینه کاهش 40 درصدی بار ترافیکی را در استان البرز فراهم کرده است که این مهم، با تسهیل و تسریع در تردد و کاهش آلودگی هوا به واسطه احتراق سوخت خودروها در ترافیک همراه بوده و انتقال بار و تردد خودروهای سنگین با سهولت و امنیت بیشتری صورت می گیرد.

استاندار البرز با اشاره به روند مطلوب اجرایی مترو کرج در دولت تدبیر و امید، بیان داشت: این پروژه مهم شهری با تلاش

مدیریت شهری و حمایت جدی دولت در دو سال اخیر 40 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم که فاز اول خط 2 آن، در بهار 1400 به بهره برداری برسد.

وی گفت: در سال گذشته، پروژه گازرسانی به اولین روستای جاده چالوس به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود که تا پایان سال 1400 تمام روستاهای البرز از نعمت گاز بهره مند شوند.

شهبازی اضافه کرد: تکمیل فاز 2 پروژه ی انتقال گاز بویین زهرا به کرج نیز در دولت تدبیر و امید پیگیری شد و تلاش می کنیم که تا پایان این دولت این پروژه را نیز به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی فرودگاه مسافربری پیام نیز اقدام بزرگی بود که سال گذشته محقق شد و اکنون پروازهای البرز به مقاصد مشهد، خوزستان، کیش و یزد برقرار است.

این مسئول با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید هزار و 600 تخت بیمارستانی به البرز اضافه شد، گفت: البرز در سرانه تخت های بیمارستانی، آخرین استان کشور است و از سوی دیگر در مهاجرپذیری رتبه اول کشور را دارد.

وی همچنین به ارتقاء چهارباغ به شهرستان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت، با توجه به جمعیت حدود 90 هزار نفری چهارباغ، این بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد و با ابلاغ اعتبارات و برنامه مستقل، در مسیر رفاه و رضایتمندی مردم خود با سرعت حرکت خواهد کرد.

استاندار البرز در پایان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 اشاره کرد و گفت: این انتخابات در البرز بسیار سالم برگزار شد و علیرغم این که انتخابات مجلس در شهر کرج به دور دوم کشیده شد، اما با همکاری نهادهای نظارتی، در برگزاری آن خدشه ای وارد نشد.  

وی همچنین با بیان اینکه روند اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ را در البرز زیر ذره بین داریم، گفت: البرز برای برگزاری انتخاباتی امن، پرشور و سالم مهیا است و و با توجه به این که این انتخابات در کرج به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، تلاش می کنیم با جلب مشارکت مردم، مسئولیت خطیر خود را به درستی به انجام برسانیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز