عملکرد اپراتورهای رایتل و های وب در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۴:۴۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۴۴۸۲
عملکرد اپراتورهای رایتل و های وب در آذربایجان‌غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای رومینگ بین اپراتوری در استان از افزایش ۲۵ درصدی مشترک فعال اپراتور رایتل در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان اظهار کرد: ترافیک و مصرف مشترکین رایتل در یک سال گذشته در آذربایجان‌غربی ۷۱ درصد رشد داشته است و مشترکین دارای اشتراک آنها به ۲۳۱ هزار و مشترکین فعال به ۱۰۸ هزار رسیده است.

جلیلی نژاد افزود: در استای دستور وزیر ارتباطات بحث رایگان شدن ترافیک سامانه دانش آموزی شاد و سایر سامانه‌های دانشگاهی این امکان برای مشترکین رایتل نیز فراهم شده است.

مدیر کل ارتباطات با اشاره به شرکت های وب که بعنوان اپراتور روستایی مطرح است،عنوان کرد: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر روستا وزارت ارتباطات طرح توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی را از طریق اپراتور" های وب" اجرا می کند،که در روستاهی آذربایجان غربی تا کنون ۷۰ سایت توسط این اپراتور  نصب و راه اندازی شده است .

مدیر کل ارتباطات گفت: برای استفاده از اینترنت پرسرعت های وب در روستاها نیاز به تهیه مودم است که اخیرا این شرکت با ارائه تلفن ثابت دو کاره که امکان ارائه اینترنت بی سیم را نیز دارد وارد فاز جدیدی از ارائه خدمات به مشترکین روستایی شده است.

جلیلی نژاد افزود: در۷۰ درصد سایت های های وب اماکن متصل شدن به شبکه ملی اطلاعات با گوشی تلفن همراه فراهم است.

وی گفت: در بیشتر روستاهای استان بستر اینترنت پرسرعت روستایی که توسط وزارت ارتباطات و با اعتبار دولتی و به پیمانکاری شرکت های وب اجرا شده است، وجود دارد؛روستائیان می توانند از هر سیم کارتی برای اتصال به اینترنت پرسرعت استفاده کنند و در مورد هزینه هیچ بار مالی اضافه ای بر مشترک وارد نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز