" یحیی ابراهیمی " در نشست خبری مطرح کرد :

لرستان از نظر شاخص فلاکت بدبخت ترین استان است / دست مخالفان را برای توسعه دو شهرستان، به گرمی می فشارم / جذب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور دلفان و سلسله به خرم آباد

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۲۰:۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۴۸۱۹
لرستان  از نظر شاخص فلاکت بدبخت ترین استان است /  دست مخالفان را برای توسعه دو شهرستان، به گرمی می فشارم / جذب  ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور دلفان و سلسله به خرم آباد
نماینده مردم سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان از نظر منابع سومین استان و از نظر شاخص فلاکت بدبخت ترین استان است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ ابراهیمی روز جمعه 29 اسفند ماه در  نشست خبریبا اصحاب رسانه  ضمن  تقدیر  از کادر بهداشت و درمان کشور به ویژه کادر بهداشت و درمان استان برای مبارزه قهرمانانه با بیماری کرونا،اظهارکرد:طرح همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری تا کنون توسط ۲۰۸ نماینده امضا شده و جزء اولویت های مجلس برای تصویب در سال آینده است.

اوافزود: از ابتدای انقلاب حدود ۲۲۰ روستای دلفان گازرسانی شده است، در این دوره ۹ ماهه نمایندگی بنده، بیش از ۱۱۵ روستا گاز رسانی شده است.

ابراهیم با بیان اینکه  برای اولین بار تونل اسپژ در پیوست یک بودجه قرار گرفته است،تصریح کرد:  با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان پروژه ۴ خطه دلفان و هرسین به پیمانکار واگذار شد.

نماینده سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: ۱۵ کیلومتر از محور دلفان و سلسله به خرم آباد نیوجرسی نصب شده و روشنایی تامین شده است.

او با بیان اینکه  ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور دلفان و سلسله به خرم آباد جذب شده است،گفت:  در دلفان تا سال گذشته ۳۲۰ کیلومتر راه شوسه داشته است. پیمان ما با مردم حذف راه های شوسه تا پایان دوره خدمت است.

ابراهیمی  یادآورشد: پروژه ساخت جاده های آسفالت روستایی در مسیر های خاوه، کاکاوند و قلایی تامین اعتبار شده و برای شروع به کار به پیمانکار واگذار شده است.

او با بیان اینکه  در شهرستان دلفان در این دوره ۹ ماهه بیش از ۲۰ کیلومتر راه شکافی شده است، افزود: ساخت راه منطقه قلایی به چم تکله تامین اعتبار شده و به پیمانکار واگذار شده است. با اجرای این پروژه دسترسی منطقه قلایی به خرم‌آباد بسیار کوتاه تر خواهد شد و این منطقه از بن بست خارج خواهد شد.  

ابراهیمی با بیان اینکه  گاز رسانی به منطقه قلایی و شهرک صنعتی الشتر تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، خاطر نشان کرد:  مصوبه قیر رایگان که سالهاست حذف شده بود و اکنون با حمایت همکاران در مجلس به جدول بودجه بازگشت و این امر به تسریع فرآیند توسعه آبادانی مناطق محروم کمک خواهد نمود.

او گفت:استان لرستان از نظر منابع سومین استان و از نظر شاخص فلاکت بدبخت ترین استان است. این نشان دهنده عمق محرومیت استان در دهه های گذشته است.

 ابراهیمی بیان کرد: توانسته ایم مشکلات بانکی برخی کارگاه های شهرک صنعتی علی میرزایی را حل کنیم که به زودی با شروع تولید این واحدها اشتغال زایی خوبی در شهرستان دلفان ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: توانستیم با مذاکرات با مدیران استانی و کشوری،  ظرفیت جذب نیروی های خدوم نهضت در آموزش و پرورش دلفان و سلسله را بالا ببریم.

این نماینده  یادآوری کرد:  با مذاکرات با مدیران کشوری و استانی، ظرفیت استخدام حوزه بهداشت و درمان در دلفان و سلسله را به سطح مطلوبی بالا برده ایم‌.

ابراهیمی تصریح کرد:  در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی (با وجود طرح توجیهی ) هیچ محدودیتی برای اختصاص اعتبار نداریم. از هر سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کنیم.

او گفت:  طرح منطقه گردشگری نمونه آب گرم دلفان، و مناطق سه گانه گردشگری کهمان، سراب زز و هنام سلسله نیز در اولویت های بخش گردشگری استان در سال  ۱۴۰۰ قرار گرفته اند.

ابراهیمی با بیان اینکه  تحولات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان دو شهرستان یک انقلاب است، تکمیل و افزایش تخت های  CCU و ICU دو شهرستان وهمچنین نوسازی و تجهیز بخش های آزمایشگاهی، سی تی اسکن و ام آر آی،نوسازی و افزایش بخش های جراحی و بستری،راه اندازی پایگاه های اورژانس روستایی،تجهیز و بهسازی اورژانس های بیمارستان هارا از از جمله خدمات انجام شده عنوان کرد.

او با بیان اینکه  سد ده پهلوان دلفان وارد فاز مطالعاتی شده و تامین اعتبار شده استف افزود: حق آبه دلفان و سلسله از سد معشوره برای اولین بار تصویب شد.

ابراهیمی با اشاره به  برق رسانی به ایستگاه پمپاژ آب اسماعیل آباد و آبی نمودن میزان وسیعی از زمین های کشاورزی دلفان ، گفت:   طرح مطالعاتی احداث سد در منطقه فیروز آباد برای آبی نمودن دشت فیروز آبادنیز تصویب شد.

نماینده مردم سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به  تصویب  ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان مازاد بر اعتبار تخصیص یافته به حوزه ورزش دو شهرستان از سوی سازمان برنامه و بودجه از  اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار اضافی به پروژه تونل اسپژ،ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی دلفان به درمانگاه تخصصی، تصویب احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان سلسله، دریافت مجوز شهر شدن برخوردار، مرکز بخش خاوه خبرداد و گفت:  دنبال تصویب نمودن ایجاد بخش های ایتیوند و میربگ جنوبی هستیم.

به گفته ابراهیمی  تا قبل از این مجلس، فقط ۲۵ درصد خدمات پاراکلینیکی ( همانند اکو، ام آر آی و ... )  می توانست توسط بیمارستان های دولتی ارایه شود و پس از تکمیل این سقف بایستی هزینه ها آزاد پرداخت می شد. این قانون که مخالف اصول قانونی بوده است، به منظور حمایت از بیماران و مردم لغو شد.

او با بیان اینکه  پروژه فیبر نوری در دلفان و سلسله امسال اجرا می شود، افزود: نمایندگی شرکت دارو پخش در حال ساخت و ساز است و تاکید بر این دارند که در سه ماهه اول امسال این پروژه افتتاح شود.

ابراهیمی ادامه داد:  مذاکرات لازم با شهرداران الشتر و نورآباد انجام شده تا طرح توجیهی برای راه اندازی کارخانه بازیافت زباله ارایه نمایند تا حمایت شود. متاسفانه علی رغم پیگیری ها تاکنون این طرح ها ارایه نشده است.

این نماینده اضافه کرد:  در صورتی که راه اندازی کارخانه بازیافت توجیه اقتصادی نداشته باشد، بایستی اعتبار لازم برای تهیه ماشین های حمل زباله، که زباله های دلفان و سلسله به کارخانه های بازیافت در سایر شهرستان ها انتقال یابد، باید تامین اعتبار شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد:  مطبوعات آزاد لازم توسعه و پیشرفت است. نقد و انتقاد اصولی را لازم می دانم. نقد مانع فساد است. اما نقد و انتقاد را از تخریب و توهین جدا کنیم. با هم فضای سالم رسانه ای در جامعه را نهادینه کنیم.

او گفت:  ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، نیازمند توسعه زیرساخت است. در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم. انشااله به زودی سرمایه گذارها به این دو شهرستان ورود خواهند نمود.

ابراهیمی  از زحمات دکتر محسن رضایی، برای حمایت در تصویب تونل اسپژ و منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد، تقدیر کرد و یادآورشد: باید از ظرفیت ایشان به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت و شخص مورد اعتماد مقام معظم رهبری، و حتی سایر شخصیت های ملی که حاضرند برای توسعه استان گام بردارند، استفاده نماییم.

او بیان کرد:  دست مخالفان را برای توسعه دو شهرستان، به گرمی می فشارم. در کنار هم باشیم. همه را دعوت به دوستی و برادری و رفاقت می کنم.  بیاید با همکاری همه جانبه و برای رضای خدا و مردم با هم برای توسعه گام برداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه  بیمارستان محلی  با ظرفیت ده تخت بیمارستانی برای مرکز بخش خاوه بزودی راه اندازی خواهد شد،افزود:   اورژانس ۱۱۵ روستاهای گلام بحری، گاوگش و میربگ جنوبی در سال ۱۴۰۰ راه اندازی خواهد شد.

او با بیان اینکه پیگیری لازم برای راه اندازی دندانپزشکی در مرکز بهداشت سراب چنار انجام خواهد شد، تصریح کرد: روکش آسفالت محورهای روستایی منطقه بسطام به زودی تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  پیگیری لازم برای راه اندازی مجدد نمایندگی توزیع جهادکشاورزی در سراب چنار انجام خواهد شد،گفت: برای رفع مشکلات تلفن همراه منطقه بسطام،  پروژه فیبر نوری در این منطقه در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز