ممنوعیت ورود و خروج به چهار شهر کردستان/پایان مهلت ۷۲ ساعته خروج مسافرین از سقز و بانه

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۲:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۶۲۵۳
ممنوعیت ورود و خروج به چهار شهر کردستان/پایان مهلت ۷۲ ساعته خروج مسافرین از سقز و بانه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شهرهای سقز، بانه، دیواندره و قروه براساس آخرین پایش انجام شده در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع کرونا قرار گرفتند و ممنوعیت ورود و خروج مسافر در این شهرها اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمدابراهیم زارعی اظهار کرد: شهرهای سقز، بانه، دیواندره و قروه براساس آخرین پایش انجام شده در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع کرونا قرار گرفتند و ممنوعیت ورود و خروج مسافر در این شهرها اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، کسانی که به این شهرها سفر کرده‌اند، باید ظرف ۷۲ ساعت این شهرها را ترک کنند در غیراینصورت اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ورود به شهرهای نارنجی و خروج از آنها ممنوع است و در حال حاضر مابقی شهرهای استان نیز زرد هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه آمارها در حال افزایش است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها نیز الزامی است و وجود ویروس جهش یافته، در استان وضعیت بیماری در کردستان را بسیار شکننده کرده است.

وی با بیان اینکه بی توجهی به رعایت  فاصله­‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌­های بهداشتی  برای سلامت همه مردم خطر آفرین است، گفت: مهلت ۷۲ ساعته برای مسافران مستقر در شهره‌های سقز، بانه و دیواندره به پایان رسیده است.

به گفته وی، براساس گزارش‌های میدانی فرمانداران این شهرستانها این شهرها تا حد زیادی خلوت شده و مسافران به مبادی خود برگشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از تداوم منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی سه بامداد در این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مردم به شدت از برگزاری دورهمی خانوادگی و سفر و ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

 

نظر شما