آماده باش کامل مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی برای مقابله با سیل های بهاره

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۶:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۶۳۰۱
آماده باش کامل مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی برای مقابله با سیل های بهاره
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای مقابله و جلوگیری از سیل های ناشی از بارش های بهاره آمادگی کامل دارد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان این مطلب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و اخطاریه های صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بارش های شدید بهاره توام با تندباد در روزهای اخیر که تقریباً تمامی استان علی الخصوص شهرهای ارومیه، اشنویه و پیرانشهر را تحت پوشش قرار داد، با درایت و آگاهی اولیه عوامل راهداری استان و نظارت کامل و مستمر مدیرکل و معاونین مربوطه به صورت شبانه‌روزی مبنی بر اتخاذ تمهیدات اولیه و استفاده از تجارب پیشین عوامل راهداری با حداقل خسارت متصور برای زیرساخت های راه و ابنیه همراه بود.

 مهران رسولی تصریح کرد: بارش های مذکور بالغ بر ۵۰ میلیمتر محاسبه گردیده که در بعضی از نقاط استان به صورت مداوم و ۲۴ ساعت ادامه داشته است و با اقداماتی همچون دریواسیون و لایروبی دهنه پل ها، ایجاد دایک رودخانه ها، تنظیم بستر رودخانه ها و آمادگی تجهیزات و ماشین آلات راهداری و تیم های عکس العمل سریع و به موقع عوامل راهداری در کاهش خسارات وارده تاثیر چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: مخاطره ورود سامانه بارشی به استان خسارتی بالغ بر ده میلیارد ریال به راهها و ابنیه های استان از جمله به پل سوله دوکل از توابع بخش سیلوانا به مبلغ ۴ میلیارد ریال و بستر جاده پل مذکور به مبلغ ۱ میلیارد ریال می توان اشاره نمود.

این مقام مسول  اظهار کرد: از مردم عزیز  درخواست می شود از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها اجتناب نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز