معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است /خطر موج چهارم کرونا لرستان را تهدید می کند

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۴:۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۶۸۵۶
رعایت پروتکل های بهداشتی  ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است /خطر موج چهارم کرونا لرستان را تهدید می کند
مریم کوشکی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتدای نوروز امسال نسبت به اسفندماه گذشته، توسط مردم 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ کوشکی روزشنبه  در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یکی از عوامل تغییر رنگ بندی شهرستانهای استان، اظهار کرد: ورود مسافرین نوروزی از سایر شهرستانها به ویژه افراد بومی شاغل در سایر شهرستانها یکی از دلایل اصلی پایین آمدن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد بومی شاغل در سایر استانها در محل اقامت خود پروتکل ها را رعایت نکرده و این اقدام را در تعطیلات نوروز با خود به استان آورده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تغییر رنگ برخی شهرستانهای استان را یک هشدار جدی قلمداد کرد و افزود: با روندی که مشاهده می شود موج چهارم کرونا به شدت استان را تهدید می کند.

 کوشکی به برنامه های نظارتی در 10 روز ابتدای طرح سلامت نوروزی اشاره کرد وگفت: تا کنون ۸۹۲۴ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی سراسر استان توسط تیم های بازرسی بهداشت محیط انجام شده است.

او با بیان اینکه  در این راستا 42 مورد از مراکز متخلف پلمب و 294 نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند،خاطر نشان کرد: در 10 روز نخست طرح سلامت نوروزی تعداد 91 مورد نمونه برداری مواد غذایی و 361 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی انجام شده است.

کوشکی گفت: تعداد موارد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی 4540 مورد و 4122 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز در این مدت انجام شده است.

به گفته او طبق آخرین آمار اعلام شده در هفتم فروردین ماه 1400 وضعیت رنگ بندی کرونای شهرستان بروجرد از نارنجی به قرمز و شهرستانهای خرم آباد، ازنا و الیگودرز از زرد به نارنجی تبدیل شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز