ستادهای ساماندهی جوانان شهرستانها باید فعال تر شود

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۷:۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۷۳۹۴
ستادهای ساماندهی جوانان شهرستانها باید فعال تر شود
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مدیران باید با جوانان نشست های هم افزایی و تشریک مساعی برگزار کنند، از فعال نبودن برخی ستادهای شهرستانی ساماندهی جوانان انتقاد کرد و گفت: فرمانداران موظف هستند با برگزاری ستادهای ساماندهی جوانان نسبت به اجرای طرح های کاربردی برای تسهیل در امور جوانان اقدام نمایند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری عصر روز یکشنبه هشتم فروردین در نشستی سه ساعته با مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان و برخی سمن های فعال با تبریک ولادت حضرت ولی عصر (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان، با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص صورت گرفته در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته با وجود سختی های فراوان بویژه بواسطه تحریم های دشمن، اقدامات خوبی در بحث شتاب بخشی به روند توسعه استان انجام گرفت.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود کاهش شدید درآمدهای نفتی اما با افتتاح پروژه های متعدد و فاخر و نیز تامین کالاهای اساسی اهتمام ویژه ای در خنثی سازی توطئه های دشمن داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی شیوع کرونا را دیگر عامل عدم تحقق برخی اهداف دولت دانست و افزود: در مقابله با کرونا سازمان‌های مردم نهاد بویژه سمن‌های جوانان نقش قابل تقدیری داشتند.

شهریاری نقش سمن‌های جوانان در افزایش مشارکت در انتخابات و رضایتمندی عمومی را برجسته دانست و گفت: دشمن با همه قوا درصدد پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است و همه باید نسبت به امیدآفرینی مشارکت جدی داشته باشند.

وی مشارکت جمعی در تحقق شعار سال را از دیگر موضوعاتی دانست که جوانان می توانند در این مسیر کمک حال مدیران و دستگاه های اجرایی باشند.

در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان‌غربی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی خانه جوانان تخصیص یافت.

برگزاری جشنواره جوان توانمند، شناسه حقوقی سازمانهای مردم نهاد، ضرورت بازنگری در مصوبات ستاد ساماندهی جوانان، بیمه سازمانهای مردم نهاد، وام ازدواج و تعاونی‌های جوانان از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه مطرح و نسبت به بررسی آنها از سوی استاندار دستورات لازم به مدیران مربوطه صادر شد.

در این نشست که مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان، سرپرست بانک ملی در آذربایجان‌غربی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان نیز حضور داشتند، کیومرث پورایراندوست در ابتدای جلسه با بیان گزارشی از عملکرد ورزش و سمن‌های جوانان استان به نقش ستودنی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: حمایت دولت از سمن‌ها و جوانان و تلاش استان در این زمینه، اکنون تعداد سمن‌های حوزه جوانان به بیش از یک صد و سیزده نهاد رسیده است ضمن اینکه یکی از استان‌های پیشرو در ارائه تسهیلات ازدواج و ثبت آنها هستیم.

 در این جلسه همچنین نمایندگان سمن‌ها و مجمع جوانان استان به بیان برخی مشکلات سازمان‌های مردم نهاد و جوانان پرداختند و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و  مدیران بانک ملی و ثبت اسناد و املاک در این جلسه پاسخ‌های لازم را اعلام کردند.

 در پایان از سمن‌های برتر و فعال استان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز