امام جمعه یزد:

حمایت از صاحبان ایده و نخبگان در کنار حمایت از تولیدکنندگان مورد توجه باشد

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۷:۵۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۸۲۸۷
حمایت از صاحبان ایده و نخبگان در کنار حمایت از تولیدکنندگان مورد توجه باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حمایت از صاحبان ایده و نخبگان باید در کنار حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران مورد توجه جدی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد، معاونان و دادستان یزد با تاکید بر اینکه نیت خدایی و اخلاص در زندگی انسان اثرات بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: توکل به غیر از خدا، نتایج ناپایدار به دنبال دارد و برکت در توکل به خدا و اخلاص است.

وی عنوان کرد: کسانی که برای خدا کار کردند و صبوری و مقاومت پیشه کردند و به خلق خدا توجه نشان دادند، آثار فردی و اجتماعی بسیار عاید خود و جامعه کردند که مصداق آن شهدا هستند.

ناصری تاکید کرد: امیدواریم همه در راه خدمت به بندگان خدا و با توکل به خدای متعال حرکت کنیم و همانند امام خمینی(ره) که با همین نیت در راه پیروزی انقلاب قدم برداشت، بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور قدم برداریم.

امام جمعه یزد با بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) در دوران تبعید بیان کرد: توکل امام به خدا و سپردن تمام امور به او و قدم برداشتن در مسیر وظیفه، چنان آرامشی به امام داده بود که هیچکس نتوانست او را از مسیری که انتخاب کرده بود، منصرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال عنوان کرد: باید در این زمینه دستورالعمل و برنامه ریزی داشته باشیم و دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی، هماهنگ و همسو در این مسیر گام بردارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی وابستگی های ما به خارج از کشور شایسته نیست، تصریح کرد: وابستگی در زمینه خوراک دام زیبنده کشور ما نیست و همه دستگاه ها باید به سهم خود ورود و تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت موجود در استانها در این زمینه خودکفا شویم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: تولید نیازمند تشویق و پشتیبانی است و در کنار حمایت از تولیدکنندگان باید برای جذب و حمایت از نخبگان و صاحبان ایده نیز تلاش کرده و موانع پیشرفت آنها را رفع کنیم.

وی اظهار داشت: اگر حرکت در مسیر تولید را جدی کنیم، می توانیم به قله های ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب دسترسی پیدا کنیم.

ناصری همچنین بر ضرورت رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنها نیز تاکید کرد و گفت: رفع این مشکلات راهکار دارد و دست اندرکاران امر باید توجه داشته باشند که نباید برای دولتها کار کنند بلکه باید برای مردم کار کنند و نباید برای رفع مشکلات مردم چشم به مهلت فعالیت دولتها داشته باشند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید روی مسائل آموزشی در حوزه تولید نیز کار شود، اظهار داشت: این موضوع باید توسط همه دستگاه ها جدی گرفته شود.

وی در مورد فعالیت های دستگاه قضایی نیز عنوان کرد: دستگاه قضایی باید در مسیر رفع مشکلات وارد میدان شود و اجازه ندهد هیچ عاملی امنیت، فرهنگ و آرامش مردم را مختل کند و در زمینه پیشگیری نیز بسیار جدی‌تر از قبل عمل کند.

ناصری تاکید کرد: دستگاه قضایی در برنامه ریزی آینده خود باید امنیت و فرهنگ مردم را مدنظر قرار دهد و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و به طور ویژه در بعد پیشگیری ورود کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز