آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۳:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۸۵۰۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 12 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند افزایشی کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد کل بستری‌شدگان در مراکز درمانی استان از ۴۸۰ نفر به بیش از ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

مهدی قلیان با اعلام این خبر بیان کرد: شمار بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که تا ۳۰ اسفند سال گذشته روزانه در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شدند ۱۰۳ نفر بود که اکنون به ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

وی  با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه گفت:  مسافرتها، رفت‌وآمدها و دیدوبازدیدها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به نارنجی تبدیل خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر نیشابور در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ادامه روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی احتمال نارنجی شدن وضعیت برخی دیگر از شهرستانهای این استان نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ خطر افزایش تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایش های پی. سی. آر در استان خراسان رضوی در هفته‌های اخیر هشدار داده شده بود.

طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۵ شهرستان وضعیت زرد، ۱۷ شهرستان وضعیت آبی و یک شهرستان وضعیت نارنجی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز