رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز خبرداد:

انجام بیش از ۹۸۰۰ ماموریت توسط اورژانس البرز در ایام نوروز

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۸:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۹۵۴۶
انجام بیش از ۹۸۰۰ ماموریت توسط اورژانس البرز در ایام نوروز
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز از انجام بیش از 9800 ماموریت اورژانسی در ایام نوروز امسال خبرداد و گفت: ماموریت های تصادفات جاده ای در این مدت رشد 89 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر مهرداد بابایی اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی البرز در حالی پایان یافت که مراکز بهداشتی درمانی و مرکز اورژانس استان از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه بصورت شبانه روزی آماده باش کامل بود و مراجعین حضوری و تمامی راه های شهری و جاده ای سراسر استان را پوشش داد.

وی افزود: اورژانس استان البرز در طی طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۵۰۰ ساعت در بیش از ۳۵ نقطه سراسر استان با واحدهای عملیاتی گوناگون از قبیل اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، موتورلانس و بالگرد استقرار داشته تا سریعترین و بهترین خدمات ممکن را به مددجویان ارائه کند.

وی افزود: دراین مدت اورژانس ۱۱۵ پاسخگوی ۲۷۲۵۸ مورد تماس تلفنی بوده که ضمن دریافت مشاوره پزشکی، ۹۸۴۴ مورد آن ها به انجام ماموریت های اورژانسی ختم شده است.

دکتر بابایی ادامه داد: همچنین در مقایسه با نوروز سال گذشته، تعداد ماموریت های تصادفی و خصوصاً تصادفات جاده ای افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که تعداد ماموریت های تصادفی با ۵۸ درصد افزایش نسبت به نوروز سال گذشته از ۴۷۷ مورد به ۷۵۲ مورد رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین تعداد ماموریت های تصادف جاده ای نیز با ۸۹ درصد افزایش، از ۱۴۴ مورد در نوروز ۱۳۹۹، به ۲۷۲ مورد در نوروز ۱۴۰۰ رسیده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز به تعداد ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در تعطیلات نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت:این ماموریت ها ۱۱۸۵ مورد بوده که ۱۸۵ مورد آن ها به بیمارستان منتقل شده اند. در مجموع، تعداد کل مددجویان اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۷۷۵۶ مورد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:در این بین، مجموع تعداد بیماران اعزامی به بیمارستان ها توسط اورژانس ۲۹۹۰ مورد بوده و در ۴۵۷۴ مورد، مددجویان از درمان سرپایی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بهره مند شده اند.

دکتر بابایی گفت: اورژانس هوایی استان البرز نیز در نوروز ۱۴۰۰، هشت بار به پرواز درآمده و به ۹ مصدوم شامل موارد سکته مغزی، سکته قلبی، سقوط از ارتفاع و... امدادرسانی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز