۱۹۵۴ نفر نامزد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان‌غربی شدند

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۳:۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۹۸۱۵
۱۹۵۴ نفر نامزد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان‌غربی شدند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که یک هزار و ۹۵۴ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی استان نامزد شدند، گفت: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۲ هزار و ۱۹۲ نقطه استان برگزار می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی امروز یکشنبه در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با تقدیر از همکاری عموم با دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در رعایت محدودیت‌های کرونایی، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و همکاری مردم قاطبه جمعیت استان در روز طبیعت در خانه‌های خود ماندند و از حضور در تجمعات دوری کردند.

وی همچنین ضمن تقدیر از صداوسیما و رسانه‌های گروهی استان، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمندانه تعداد ابتلا و مرگ‌ومیرها در هفته‌های گذشته کاهش‌یافته ازاین‌رو ضروری است تا تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی مردم در رأس امورات رسانه‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار از ۱۷ شهرستان استان به ترتیب ۳ شهر در وضعیت قرمز، ۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۷ شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

مصطفوی با اشاره به در پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: مسئولان مربوطه تلاش خود را برای حضور پرشور مردم و کاندیداها در انتخابات به‌کارگیرند. کشور از تنوع سلایق و گروه‌های مختلف شکل‌گرفته و افراد توانمند باید وارد صحنه شوند.

وی  در ادامه سخنان خود، مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: مسئولان باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی پرهیز از هرگونه توهین به قومیت‌ها و قومی کردن انتخابات پیش رو را لازمه پیشرفت و توسعه استان و منطقه دانست و افزود: مطبوعات و رسانه‌های گروهی وظیفه ثقیلی در این میان بر عهده دارند تا به‌درستی به عموم آگاهی دهند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که ۴۸ شهر در سطح استان قرار دارد، تأکید کرد: در این شهرها تعداد یک هزار و ۹۵۴ نفر نامزد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شدند و بررسی صلاحیت این افراد تا بیست و یکم فروردین‌ماه به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: همچنین ۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند که تعداد یک هزار و ۸۳۵ روستا دارای بیش از ۲۰۰ خانوار هستند.

مصطفوی ابراز داشت: در طول ۴۲ سال گذشته مردم با حضور در انتخابات مختلف به همگان نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران هستند. مردم با حضور در انتخابات هم به‌صورت مستقیم هم به‌صورت غیرمستقیم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز