طرح نوروز ۱۴۰۰ هلال احمر در ایستگاه آخر

غربالگری ۲۰۲۷۲ مسافر در مبادی مرزی استان

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۶:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۰۴۵۹
غربالگری ۲۰۲۷۲ مسافر در مبادی مرزی استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی و غربالگری و کنترل کرونا در مبادی مرزی استان گفت: از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه، غربالگری و تب سنجی از 20 هزار و 272 نفر مسافر ورودی به استان در مرز دوغارون و فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شد که 958 نفر دارای علائم اولیه و مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: طرح مراقبت بهداشتی و غربالگری و کنترل کرونا در مبادی مرزی استان از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری با حضور 61 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 22 تیم عملیاتی اجرا شد.

 وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا، نوروز امسال همانند سالهای گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی نداشتیم، یادآوری کرد: در آستانه نوروز 1400 تعداد 33 پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال بود که از این تعداد 26 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، پنج پایگاه موقت و 2 پایگاه مراقبت بهداشتی در مبادی مرزی در ایام نوروز به خدمت رسانی به زائران و مسافران پرداختند.

دکتر احمدی، با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس گفت: از 25 اسفندماه 1399 تا پانزدهم فروردین ماه 1400 تعداد 20 هزار و 272 نفر در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند.

وی با اشاره به تجلیل رییس جمهور از اجرای این طرح در نوروز امسال اضافه کرد: در این مدت که در قالب این طرح مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، 529 مورد تست اولیه کرونا و تعداد 830 مورد تست pcr قرار گرفتند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این طرح فعالیت آموزشی و ارائه نکات آموزشی و نصب استندهای راهنمای فرهنگساز نیز در این مراکز انجام شد.

 

نظر شما