استاندار لرستان:

دو هفته سخت کرونایی را در لرستان پیش رو خواهیم داشت / معیار ارزیابی مدیران، عملکرد آنها در مقابله با کرونا است / داوطلبان انتخابات شورا از برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی خودداری کنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۲۳:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸۶
دو هفته سخت کرونایی  را در لرستان پیش رو خواهیم داشت / معیار ارزیابی مدیران، عملکرد آنها در مقابله با کرونا است / داوطلبان انتخابات شورا از برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی خودداری کنند
سید موسی خادمی گفت: در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و لازم است مردم نیز در این شرایط به عنوان ناظر عمل کنند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خادمی در اولین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا از وضعیت خطرناک استان به لحاظ شیوع موج جدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به بیش از ۱۰۰۰ نفر، بستری ها به بیش از ۱۷۰ نفر و مرگ حدود ۷ نفر در روز خبر داد واظهارکرد: همه علائم نشان از وقوع روزهای سخت پیش رو دارد که اگر مراقبت نکنیم شرایط به مراتب نسبت به موج های قبلی بدتر خواهد بود .

اوافزود: در جلسه امشب مصوباتی منطبق با مدیریت هوشمند کرونا اعلام شد که بر اساس آن فعالیت برخی اصناف و مشاغل تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم منجر به تجمع اعم از سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اداری، عزاداری یا عروسی ممنوع خواهد بود و در صورت تخلف با افرادی که بانی تجمع باشند برخورد قانونی می شود .

خادمی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی اکیدا خودداری کنند و فرمانداران و بخشداران نیز در صورت مشاهده تخلف، قاطعانه برخورد قانونی نمایند .

او بیان  کرد: ادارات، بانک ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، مساجد، سینماها، مراکز گردشگری و تمامی اماکن نسبت به نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند و از ایجاد تجمع و ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جداً خودداری کنند .

خادمی خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد با جدیت در اعمال دستورالعملهای ستاد اقدام کرده و در نظر داشته باشند معیار ارزیابی مدیران، عملکرد آنها در زمینه مقابله با کرونا خواهد بود و نتایج این ارزیابی اردیبهشت ماه اطلاع رسانی می شود .

او با بیان اینکه دو هفته سخت را پیش رو خواهیم داشت،خاطر نشان  کرد: در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و لازم است مردم نیز در این شرایط به عنوان ناظر عمل کنند . بسیار مهم است در صورت مشاهده تخلف، با امر به معروف و نهی از منکر به متخلفان تذکر داده شود و نسبت به اطلاع رسانی تخلفات به دستگاه های ذیربط مانند دادستانی، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و استانداری اقدام کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد .

استاندار لرستان با اعلام ضرورت همکاری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و مردم برای مهار موج جدید کرونا، گفت: امیدواریم با رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی در هفته های پیش رو بتوانیم از این موج به خوبی عبور کنیم، هرچند معیشت مردم دچار مشکل می شود اما سلامت از اهمیت بالاتری برخوردار است و مجبوریم به قیمت حفظ سلامت از برخی فعالیت ها چشم پوشی کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز