سونامی کرونا، سوغات سفرهای نوروزی

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۱:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۳۶۴
سونامی کرونا، سوغات سفرهای نوروزی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، بانه، قروه و بیجار قرمز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  دکتر آرزو فلاحی اظهار کرد: در حال حاضر موج چهارم کرونا در استان روند صعودی دارد و سرعت گسترش آن بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، دیواندره، بانه و بیجار قرمز اعلام شد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه بی توجهی مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶ شهرستان استان را قرمز و شهرستان‌های مریوان، کامیاران و دهگلان را در وضعیت نارنجی قرار داد، افزود: در حال حاضر سروآباد از لحاظ کرونا در شرایط زرد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان به دلیل سرازیر شدن مسافران و گردشگران نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته‌های قبل پیش‌بینی شده بود و به کرات درخواست خودداری از حضور مردم در تجمعات و دورهمی‌ها، حتی به خواهش هم کشیده شد، افزود: متاسفانه کرونای انگلیسی در همه نقاط استان با شیوع بیشتر و به سرعت در حال گسترش و انتشار است.

دکتر فلاحی تصریح کرد: تغییر وضعیت شیوع کرونا و ادامه روند صعودی مبتلایان در استان زنگ خطر و حکایت از اوج‌گیری دوباره کرونا است یاداور شد: براساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی و آمارهای رسمی منتشره، وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا شکننده و خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا با شیب تصاعدی به کردستان رسید تاکید کرد: با افزایش تعداد بیماران جدید و بستری‌های کووید ۱۹، استان وارد موج چهارم کرونا شد و در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از آن خواهیم بود.

دکتر فلاحی علت سرعت بالای شیوع بیماری را ناشی از ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی برشمرد و اضافه کرد: بیشتر از ۵۰ درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از موارد مشکوک، ویروس جهش یافته است که در برخی شهرستان‌ها این میزان به بیش از ۷۰ درصد هم می رسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود، افزود: این میزان تا ۲ هزار تست در روز قابل افزایش است.

دکتر فلاحی از افزایش چند برابری مراجعات کرونایی به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: ازدحام بالای جمعیت در اماکن عمومی، میهمانی‌ها، مراسمات و دورهمی‌ها مهم‌ترین فاکتور در گسترش شیوع بیماری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز