معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج اعلام کرد:

سال گذشته یک هزار و ۳۶۱ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۰:۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۱۸۹۵
سال گذشته یک هزار و ۳۶۱ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج از صدور یک هزار و 361 پروانه ساختمانی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: شهرداری منطقه سه با صدور 436 پروانه ساختمانی بیشترین آمار را در بین شهرداری مناطق و نواحی در سال گذاشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج اظهار داشت: پروانه ساختمانی از اسناد رسمی بوده که اجازه ساخت و یا بازسازی را طبق قوانین مشخص به مالک یا پیمانکار ملک می دهد.

مهندس روناک بابایی عنوان کرد: شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز براساس ضوابط و قوانین؛ نسبت به اخذ مجوز و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام نمایند.

وی بیان کرد: رعایت اصول فنی و ضوابط شهرسازی، بهره مند شدن از تسهیلات بانکی، بیمه و استفاده از تجارب فنی و مهندسی از مهم ترین اهداف اخذ پروانه ساختمانی است.

وی از صدور یک هزار و 361 پروانه ساختمانی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: شهرداری منطقه سه با صدور 436 پروانه ساختمانی بیشترین آمار را در بین شهرداری مناطق و نواحی در سال گذاشته داشته است.

مهندس بابایی اعلام کرد: سال گذشته شهرداری منطقه یک 367 پروانه، منطقه دو تعداد 165 پروانه، منطقه سه تعداد 436 پروانه، ناحیه ویژه بهاران 361 پروانه، ناحیه منفصل حسن آباد 31 پروانه و ناحیه منفصل شهری ننله یک پروانه ساختمانی صادر نموده و ناحیه منفصل نایسر نیز هیچ پروانه ساختمانی صادر ننموده است.

وی افزود: از این تعداد پروانه 53 مورد به اضافه اشکوب، 602 مورد صدور پروانه ساختمانی، 9 مورد تبدیل، یک مورد تجدید پروانه، 364 مورد به تخریب و نوسازی، 44 فقره تعمیرات، 223 مورد تغییر نقشه، 8 فقره به تغییرات، 54 مورد تمدید پروانه ساختمانی، 2 مورد حصارکشی و یک مورد نیز به دیوارکشی اختصاص داشته است.

وی اعلام کرد: در طی سال 99 علاوه برصدور پروانه ساختمانی؛ تعداد 4 هزار و 675 گواهی ساختمانی نیز صادر شده که شامل 2 هزار و 802 مورد پاسخ استعلام، یک هزار و 372 مورد عدم خلاف، 488 فقره پایان عملیات ساختمانی، 7 مورد مربوط به بلامانع شهرسازی، 4 فقره پایانکار آپارتمانی، یک مورد تمدید پیمانکار و یک مورد نیز مربوط به بلامانع ناحیه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز