آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۲:۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا 21 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز 21 فروردین ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: در موج جدید بیماری کرونا در استان در برخی از موارد آمارها دو برابر و حتی سه برابر شده است به طوری که درصد مثبت شدن تست تشحیصی کرونای بیماران سرپایی و همچنین تعداد بیماران بستری نسبت به قبل دو برابر شده است.

وی از افزایش دو برابری تعداد بیماران بستری در دو هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: تا صبح امروز 580 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند این در حالی است که در روز گذشته 540 بیمار بستری داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متوسط روزانه بستری ها در هفته گذشته در استان 140 نفر بوده این در حالی است که در پیک قبلی روزانه 100 نفر بستری داشتیم بنابراین سرعت رشد واضحا بالاتر است.

وی ظرفیت تحت های بستری و ICU استان را به ترتیب 1000 و 250 مورد اعلام و عنوان کرد: اگر هر روز 40 نفر بستری شوند ظرف 10 روز ظرفیت ما تکمیل می شود.

رشیدی نژاد با بیان این مطلب که انتظار داریم مردم همکاری خود را همچنان ادامه دهند، تصریح کرد: گام پنجم طرح شهید سلیمانی "بسیج ملی مقابله با همه گیری" ابلاغ شده و این طرح جهت قطع زنجیره و واکسیناسیون عمومی و تشدید خدمات بیرونی است.

وی با بیان اینکه برای ظرفیت سازی، باید برخی از بیماران که وضعیت بهتری دارند روزانه چند ساعت به بیمارستان ها مراجعه و خدمات دریافت کنند، تصریح کرد: مردم باید به در خانه ماندن و قرنطینه توجه کنند و همچنین مسئولان به رنگ های شهرستان ها توجه زیادی کنند و بر رعایت پروتکل ها و محدودیت ها نظارت جدی تری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه ما نمی توانیم اغماض بکنیم، اظهار کرد: همکاری ما با قوه قضائیه وجود دارد و آنها نیز در این روزهای سخت ما را همراهی و کمک می کنند.

وی فرد آلوده به ویروس کرونا را به بمب انتهاری تشبیه کرد که می تواند تعداد زیادی را درگیر این بیماری کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه