معدوم سازی ۵۴۶ تن انواع فرآورده خام دامی

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۰:۵۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۳۲۳۸
معدوم سازی ۵۴۶ تن انواع فرآورده خام دامی
در پی116هزار بازدید صورت گرفته توسط گروه های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی، 546 تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،  رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به روند رو به رشد بازدیدها و نظارت های دامپزشکی اظهار داشت: ارقام یادشده مربوط به سال قبل بوده و در همین مدت  881پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است و 63 مرکز متخلف نیز پلمب شده است.

دکتر محمود قربان زاده، عمده ترین تخلف های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی را نگهداری نامطلوب فرآورده های خام دامی ، کشتار غیر مجاز دام و تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و اعلام داشت: با توجه به مخاطره آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم و زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

وی  از کلیه زائرین و مجاورین خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 37250025-37250035(شبکه دامپزشکی مشهد مقدس)، در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده می باشد. مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز