لزوم مصرف آب و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۳:۵۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۳
لزوم مصرف آب و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف آب و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر از نکات ضروری برای حفظ سلامت کلیه ها در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر زهرا اباصلتی با اشاره اینکه نقش اساسی و مهم کلیه ها در بدن تصفیه خون و دفع مواد زاید است خاطر نشان کرد: کلیه ها این نقش مهم را به کمک جریان خون و آب به انجام می رسانند. لذا در صورت عدم مصرف کافی آب و مایعات کافی، کلیه ها نمی توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک، فرصت کافی برای تامین مایعات بدن به میزان لازم وجود ندارد تصریح کرد:  بنابراین به منظور  حفظ سلامت در ماه مبارک رمضان، برای کمک به کلیه ها برای تصفیه خون از مواد زائد، مصرف کافی آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر توصیه می شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند (بیش از دو سنگ ادراری طی 6 ماه گذشته) ، برای روزه داری باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید بر دریافت نمک مصرفی کنترل دقیق صورت گیرد و محدودیت در مصرف رعایت شود تاکید کرد: روزه داری برای بیمارانی که دچار نارسایی کلیوی هستند و دیالیز می شوند ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز