آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۳۴۳۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا 22 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر آمار مبتلایان به کرونا در جهان را بیش از 136 میلیون نفر دانست و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها در جهان تاکنون 3 میلیون نفر به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌‌اند که در ایران تاکنون 2 میلیون مبتلا ثبت شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به وضعیت استان پرداخت و با بیان اینکه بیش از 27 هزار نفر تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند افزود: از 27 هزار نفر مبتلایان به کرونا در استان بوشهر 7 هزار نفر آنان در سه هفته فروردین امسال مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فوتی‌های استان بوشهر را 919 نفر دانست و بیان کرد: اکنون 321 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که تعدادی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه و تعدادی از بیماران با کمک دستگاه، تنفس می‌کنند.

کشمیری، میزان رشد ابتلا و بستری کرونایی در 14 ماه گذشته مربوط به 3 هفته جاری است تصریح کرد: افزایش چشمگیر بیماران کرونایی اگر کنترل نشود می‌تواند نظام درمان را غافلگیر کند.

وی، تمام استان‌ها را دارای شیب افزایشی دانست و تصریح کرد: در 3 هفته اخیر شیب ابتلا و بستری کرونایی در استان بوشهر افزایشی شد که باید پروتکل بهداشتی به شدت رعایت شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش 7 برابری مبتلایان به کرونا خبر داد و بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا از هفته‌ای 110 مورد در هفته آخر اسفند در سه هفته فروردین به 7 هزار نفر رسید و نسبت به هفته آخر اسفند 7 برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در 3 هفته فروردین ‌امسال 7 هزار مورد بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است خاطر نشان کرد: بیشترین بیماران در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، کنگان، جم است.

کشمیری بی‌‌توجهی‌‌های به پروتکل‌های بهداشتی را عامل انتشار ویروس کرونا دانست و افزود: حضور در بازارهای شلوغ، دورهمی خانوادگی، تجمعات و مراسم عزا و عروسی و استفاده نکردن از ماسک و بی‌توجهی به پروتکل بهداشتی عامل افزایشی شدن ابتلا به کرونا است.

وی با اشاره به افزایشی شدن بستری‌های کرونایی در استان تصریح کرد: به دستور استاندار بوشهر 2 بیمارستان صحرایی در استان بوشهر در حال آماده شدن است که با شدت یافتن بستری‌ها، از ظرفیت 2 بیمارستان‌ صحرایی استفاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز