در گفت وگو با ورزشکاران برتر دوومیدانی جهان مطرح شد:

ورزشگاه امام رضا(ع)، ورزشگاهی در سطح بهترین های جهان

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۶:۳۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۳۴۹۵
ورزشگاه امام رضا(ع)، ورزشگاهی در سطح بهترین های جهان
ورزشکاران بین‌المللی شرکت کننده در اولین دوره رقابت‌های دوومیدانی جام امام رضا(ع)، استاندارهای ورزشگاه امام رضا(ع) را مطابق استاندارهای بین‌المللی و در سطح بهترین های جهان دانستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، اولین دوره رقابت‌های دوومیدانی جام امام رضا(ع) از صبح امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد مقدس آغاز شد. این مسابقات نخستین تورنمنت بین المللی دوومیدانی در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. در حاشیه این مسابقات، با ورزشکاران حاضر در این رقابت درباره کیفیت پیست دوومیدانی ورزشگاه امام رضا(ع) و میزبانی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.

رقابتی با استاندارهای جهانی

حسن تفتیان قهرمان دوومیدانی آسیا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در ورزشگاه زیبای امام رضا(ع) و شهری که خودم در آن بزرگ‌شده‌ام مسابقه می‌دهم.

وی ادامه داد: بسیار سپاسگزارم از مسئولین و برگزارکنندگان مسابقات که در شرایط سخت که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا ایجادشده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط برگزاری مسابقه را فراهم کردند.

دونده تیم ملی کشورمان تصریح کرد: این مسابقات که اولین دوره مسابقات بین‌المللی در کشورمان است از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است.

ورزشگاهی برای حرفه ای ها

امدی اسماعیل دونده بنگلادشی نیز بیان کرد: مسابقات سطح کیفی بسیار بالایی دارد و امکانات موجود در ورزشگاه امام رضا(ع) نیز از استاندارهای بالایی برخوردار است به شکلی که نیاز ورزشکاران حرفه‌ای را کاملا تأمین می‌کند.

دونده بنگلادشی تأکید کرد: برگزاری مسابقات در سطح جهانی در ورزشگاه امام رضا(ع) که دارای استاندارهای بین‌المللی است به توسعه ورزش حرفه‌ای در منطقه کمک خواهد کرد.

محمد سجاد دونده عراقی نیز عنوان کرد: ورزشگاه امام رضا(ع) ویژگی های لازم برای برگزاری مسابقات بین‌المللی را داراست و به‌خوبی شرایط را برای این دوره از مسابقات فراهم کرده است.

دونده عراقی خاطرنشان کرد: ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) دارای فضای بسیار مناسبی برای ورزش‌های دومیدانی، پرش سه‌گام و پرتاب وزنه است.

پیست دوومیدانی استادیوم امام رضا(ع)، در شمار بهترین‌های آسیا

هاشم صیامی، رییس فدراسیون دوومیدانی نیز در خصوص دلایل انتخاب تربیت بدنی آستان قدس رضوی از سوی فدراسیون دوومیدانی برای میزبانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی با عنوان «جام امام رضا(ع)» اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی و ترغیب مسئولان مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، ظرفیت بزرگ این مؤسسه در خدمت موفقیت ورزش کشور قرار گرفت و باعث شد فدراسیون دوومیدانی و نیز دیگر مجموعه‎ها از جمله کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای آغاز حرکت‌های دنباله‌دار با همکاری آستان قدس در مسیر رشد ورزش کشورمان راغب شوند.

وی همچنین تأکید کرد: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، برای اولین بار قرار است که مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی به میزبانی شهر مشهد برگزار شود و این رویداد مهم ورزشی، متبرک به نام امام رضا(ع) است و با همین عنوان به تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی اضافه شده که همه این نکات نشانگر اهمیت برپایی این رقابت‌ها است.

صیامی همچنین در رابطه با کیفیت پیست مسابقات گفت: پیست از نظر تجهیزات، جزء پیشرفته‎ترین و مدرن‌ترین اماکن ورزشی کشورمان و نیز در شمار بهترین‌های آسیا است و به واسطه همین ویژگی‌ها پیست دوومیدانی استادیوم امام رضا(ع) توانسته، به عنوان تنها مجموعه ورزشی کشور، گواهی سطح یک جهانی را کسب کند.

حمیده جوان، مربی تیم دوومیدانی بانوان خراسان رضوی نیز در خصوص میزبانی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: بسیار از این میزبانی خوشحال هستیم؛ چرا که ورزشکاران ما در خانه با آرامش بیشتری در رقابت‌های خود شرکت می‌کنند و نتایج قابل قبول بچه‌های تیم خراسان رضوی نشانگر همین احساس آرامش و رضایت‌مندی از میزبانی تاریخی از بانوان دومیدانی‌کار است.

وی افزود: برگزاری اولین دوره رقابت‌های ملی دوومیدانی بانوان در پیست تارتان ورزشگاه امام رضا(ع) اتفاق مبارکی است که همه دست اندرکاران این رشته ورزشی در سطح استانی و ملی امیدوار هستند که یک جریان مداوم در آینده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز