روند رو به رشد تعداد مبتلایان به کرونا/ افزایش شدت بیماری

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱۷
روند رو به رشد تعداد مبتلایان به کرونا/ افزایش شدت بیماری
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند افزایش مبتلایان و بیماران نیازمند به بستری در استان با شیب صعودی ادامه دارد و ظرفیت بستری بیمارستان توحید سنندج و بیمارستان امام حسین (ع) بیجار تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دکتر ابراهیم قادری  اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان توحید سنندج، هم اکنون بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان بعثت این شهر پذیرش می شوند و قرار است بیمارستان تامین اجتماعی نیز زیر بار برود.

وی با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده افزایش شدید بستری در مراکز درمانی استان را همچنان شاهد خواهیم بود، افزود: ظرفیت نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به کرونا در حال حاضر در استان ۲ برابر شده و از ۷۰۰ تست روزانه به یک هزار و ۵۰۰ تست افزایش یافته و تا سه هزار تست در روز هم قابل افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا در استان در روز ۳۵ درصد است که این میزان در برخی شهرها بسیار بیشتر است.

دکتر قادری تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر مبتلایان به ویروس جهش یافته مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی اصناف و کسب و کار برای مسوولان هم ناخوشایند و سخت است، تاکید کرد: با این وجود اگر تغییر رفتار لازم صورت نگیرد، نه تنها این موج همچنان با قدرت ادامه دارد که موج‌های بعدی را هم شاهد خواهیم بود.

دکتر قادری اضافه کرد: بدون تعطیلی وسیع و تسریع در بیماریابی، نمی توان موج  فعلی را پشت سر گذاشت چرا که شدت آن بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است.

پیش از این و در ۱۹ فروردین ظرفیت بستری مبتلایان به ویروس کرونا در ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) و شفا شهر سقز هم تکمیل شده بود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ۳۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و ۶ بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۴۷۹ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۱۴ نفر آنان به سنندج اختصاص دارد و ۶۴ بیمار بدحال نیز در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۱۴۳ قربانی در کردستان داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز