استاندار لرستان:

وضعیت کرونایی لرستان در ایام پیش روز نامطلوب و خطرناک است / ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۲۳:۵۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۴۷۷۹
وضعیت کرونایی لرستان در ایام پیش روز  نامطلوب و خطرناک است / ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد
سید موسی خادمی گفت: پیش بینی وضعیت کرونا در لرستان در ایام پیش رو ، نامطلوب و خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ خادمی عصر سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که  با حضور اعضاء به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بودبا اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب استان از نظر بیماری کرونا  اظهارکرد: متاسفانه وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اصلاً مناسب نیست و درصد ابتلا به بیماری خیلی بالاست و از هر۱۰۰ نمونه تستی که انجام می شود ۵۰ مورد مثبت اعلام می شود.

او با اشاره به آمار روز جاری،افزود: در روز سه شنبه ۲۴ فروردین ۲۷۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و در همین روز حدود ۹ نفر مرگ در اثر کرونا ثبت شده است.

خادمی خاطرنشان کرد:  با توجه به معیاری که در روزهای اخیر در کشور وجود دارد  حدود ۱۰ درصد بستری شدگان با شرایط سخت  مواجه می شوند  و احتمال مرگ آنها بالا می رود لذا ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد.

استاندار لرستان گفت: تنها راهی که به نظر می رسد؛رعایت فاصله اجتماعی و اجرای  دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و عدم حضور در اجتماعات است.

او با تقدیر از همکاری بازار و اصناف در تعطیلی مشاغل سطح ۲،۳،۴ در  شرایط فعلی،تصریح کرد:  ما حرفی پنهان از مردم نداریم و پیش بینی وضعیت  استان در ایام پیش رو ،بسیار نامطلوب و خطرناک است و از مردم می خواهم با جدی گرفتن تعطیلی اصناف و بازار و عدم مراجعه حضوری و خرید های غیر ضروری از مراجعه به دوایر دولتی ، بانک ها و ...  همکاری لازم را همچون گذشته داشته باشند.

 استاندار لرستان با تقدیر از آندسته از اصناف و بازار که همکاری می کنند از سایر صنوف غیر ضروری خواست تا مطابق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی را جدی گرفته و رعایت کنند.

 خادمی در خصوص فعالیت اداراتف یادآورشد: ادارات استان در حال حاضر در شرایط قرمز با حداکثر  یک سوم کارکنان در حال خدمت رسانی هستند و علی رغم پیگیری موضوع برای تعطیلی کامل ،به خاطر شرایط اضطراری نمی‌توان ادارات را  تعطیل کرد.

او گفت:در عین حال از مردم می‌خواهم به خاطر شرایط موجود و اینکه ادارات در این ایام بطور کامل نمی توانند پاسخگوی ارباب رجوع باشند،کارهای اداری خود را چند روزی به تعویق بیاندازند و در صورت اضطرار به صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی یا تلفنی اقدام کنند و مدیران دستگاه‌های مختلف موظفند شرایط لازم را برای بهره‌مندی غیرحضوری مردم فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز