جان باختن ۲۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۲:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۵۵۰۰
جان باختن ۲۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره تعداد بستری‌های سندرم حاد تنفسی در استان گفت: تا تاریخ ۲۴ فروردین تعداد یک هزار و ۱۶۲ بیمار سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰۱ بیمار با تشخیص قطعی کووید ۱۹ و ۵۶۱ بیمار با احتمال ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده گفت: با افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در استان، ۲۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می باشند و ۵۹ بیمار به ونتیلاتور متصل هستند.

وی درباره تعداد افراد بستری در ۲۴ ساعت منتهی به عصر چهارشنبه /۲۵ فروردین/ بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۸ نفر در استان بستری شدند که از این تعداد ۵۴ نفر بستری با تست مثبت و ۱۹۴ نفر بستری مشکوک می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره افزایش افراد فوت شده افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر با تشخیص مثبت کرونا جان باختند که به تفکیک شهر ها عبارت است از ارومیه ۷ نفر، بوکان ۲ نفر، پیرانشهر ۱ نفر، چالدران ۱ نفر، خوی ۱ نفر ، سلماس ۱ نفر، شاهین‌دژ ۲ نفر، میاندوآب ۵ نفر و نقده ۱ نفر می باشند.  تعداد افراد فوت شده در استان تا تاریخ ۲۴ فروردین به ۳ هزار و ۹۱۴ نفر رسید.

آقازاده درباره تعداد تست‌های انجام شده ابراز کرد: در تاریخ ۲۴ فروردین تعداد ۳ هزار و ۲۶ تست در استان انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۲۷۳ تست مثبت شده است. تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در استان به ۱۳۵ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

وی درباره تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲ هزار و ۶۶۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کرده اند.

نظر شما