استاندار قم:

وضعیت کرونایی استان ما اصلا مطلوب نیست

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۶۳۷۲
وضعیت کرونایی استان ما اصلا  مطلوب نیست
استاندار قم با اشاره به رشد تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در این استان گفت: شرایط کرونایی قم مانند میانگین کشوری در حال رشد است و این استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش برنا؛ بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در قم مثل میانگین کشوری در حال رشد است.

وی افزود: برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه باید سیاستمان به نوعی هشدارآمیز باشد و همچنین آرامش و امید آفرینی را نیز در بین مردم تقویت کند تا با رعایت پروتکل‌ها این خیز را پشت سر بگذارند.

استاندار قم اضافه کرد: جزییات این مراحل را مسئولان علوم پزشکی استان به مردم توضیح می دهند ولی به صورت کلی وضعیت کرونایی قم مطلوب نیست و امیدواریم بتوانیم این موج را مهار نموده و با قاطعیت این موارد را مطرح کنیم و شاهد مرگ و میر  بیشتری نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مطالب و موارد مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده، موج چهارم کرونا هم یک موج سراسری است که با خیز و شتاب فراینده ای در حال رشد است و هم یک موج جهانی است که در کشورهای مختلف جولان می‌دهد.

سرمست موضوع‌های مفصل مطرح شده در این جلسه پیرامون واکسن و مشکل‌های واردات آن را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: رئیس جمهوری بر تولید واکسن در داخل و هم اینکه از هر طریق ممکن خریداری و به گروه‌های هدف تزریق شود تاکید کرد.

استاندار قم با بیان اینکه تا به حال واکسیناسیون گروه اول انجام شده است گفت: مقرر شد افراد بالای ۶۵ سال نیز در اولویت بعدی قرار بگیرند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی موجود، محدودیت‌ها باید اعمال شود و سبک زندگی متناسب با این وضعیت را نیز رعایت کنیم.

استاندار قم بیان کرد: برای شب‌های قدر نیز قرار شد که در جلسه آینده ستاد تصمیم گیری شود.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و دست اندرکاران نسبت به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت عدم توجه کافی شهروندان به محدودیت ها، پروتکل ها و توصیه های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز