مدیرکل بهزیستی استان البرز:

طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در البرز اجرا می‌شود/ آغاز آزمایشی طرح در ساوجبلاغ

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۲:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳۵
طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در البرز اجرا می‌شود/ آغاز آزمایشی طرح در ساوجبلاغ
مدیرکل بهزیستی استان البرز از اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در 5 سال اول زندگی با هدف تحکیم بنیان خانواده وکنترل و کاهش طلاق در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد:این طرح  با محوریت و تسهیل گری مراکز مثبت زندگی و مشارکت مراکز مشاوره روانشناختی عمومی و خانواده ، مراکز سلامت روان محلی  و پایگاههای سلامت اجتماعی و با نظارت و راهبری معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی  استان البرز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل موثر در توسعه پایدار جامعه داشتن سلامت روان در خانواده و به تبع آن درجامعه است گفت: داشتن خانواده سالم و توانا یعنی نیروی سلامت و پویا که می تواند در برنامه ریزی های اجتماعی نقش مهی ایفا کند.

حیدری ادامه داد: انتخاب فرد مناسب برای ازدواج جامعه را از ابتلا به آسیب هاو بحرانهای خانوادگی و اجتماعی مصون میسازدو از آنجا که انتخاب فرد مناسب به آگاهی  و شناخت نیاز دارد لذا ارائه آموزش به جوانان در شرف ازدواج و یا مزدوجین در سالهای ابتدایی زندگی زناشویی بسیار لازم است.

این مسئول تصریح کرد: آموزش های پیشگیرانه پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده  با هدف شناخت صحیح از یکدیگر در آغاز زندگی مشترک و کسب مهارت های ارتباطی لازم برای زندگی مشترک و تشویق زوجین برای دریافت این آموزش ها و خدمات  در استان البرز در حوزه  مشاوره و خانواده به دقت و با حساسیت در حال اجراست وبررسی ها نشان داده که در کاهش تعارضات  و افزایش رضایت مندی و پایداری خانواده و ایجاد ارتباط موثر و کارا موثر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه گفت: به منظور تحکیم و تعالی جایگاه خانواده و پیشگیری از تعارضات و آسیبهای ناشی از طرح آزمایشی "مراقبت و بهبود خانواده در ۵ سال اول ازدواج " فاز اول سال اول زندگی مشترک درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز و شهرستان اسلامشهر استان تهران  در سال ۱۴۰۰ اجرا می شود.

وی در توضیح بیشتر گفت: این طرح برای تمام زوجین که درسال ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ در شهرستان ساوجبلاغ ازدواج کرده اند و با مشارکت ارگان های ذی ربط همچون اداره ثبت اسنادو املاک ، دفاتر ثبت ازدواج، دانشگاه علوم پزشکی ، شبکه بهداشت ) انجام خواهد شد.

حیدری بیان کرد: این طرح پس از برگزاری ۴ کارگاه آماده سازی با موضوعات  تربیت مدرس ، تسهیلگری ، مددکاری و تربیت مشاورنیروهای مراکز مثبت زندگی ومراکز مرتبط وهماهنگی های لازم با ارگان های همکار، اجرا خواهد شد ودر حال حاضر در حال آماده سازی و برگزاری کارگاههای آموزشی نیروهای مجری طرح هستیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز