رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان :

ورود و پرورش تعداد ۲۰ هزار قطعه مرغ اجداد آرین به لرستان

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۷۸۲۹
ورود و پرورش تعداد  ۲۰ هزار قطعه مرغ اجداد آرین به لرستان
اسفندیار حسنی مقدم گفت: برنامه توسعه سویه گوشتی مرغ آرین با ورود و پرورش تعداد ۲۰۰۰۰ قطعه مرغ اجداد آرین به استان شتاب خواهد گرفت.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حسنی‌ مقدم امروز در جلسه  توسعه و پرورش تمام حلقه های مرغ گوشتی سویه نژاد آرین در لرستان ،اظهارکرد: به منظور خود کفایی  و عدم وابستگی به بیگانگان  بر مبنای دستوری که مقام معظم رهبری در سال ١٣٩٨ صادر کردند بایستی احیای و پرورش  مرغ آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ در استان پی گیری شود.

او بر تشکیل کمیته‌های فنی وتخصصی متشکل از معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل دامپزشکی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان برای اجرایی کردن تمام برنامه های مورد نیاز تولید و پرورس مرغ سویه آرین در استان تاکید کرد‌.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به مزیت های این نژاد اصیل ایرانی اشاره کرد وافزود: در سطوح مختلف مرغ لاین اعم از اجداد، مادر گوشتی و نیمچه گوشتی بعنوان سویه بومی یک مزیت مهم در بخش تولید گوشت مرغ تلقی می گردد.

حسمی مقدم با بیان اینکه در زمینه پرورش، دوره مرغ آرین بین ٣٨ تا ٤٠ روز است و وزن آن در این مدت  به ٢ تا ٢.٢ کیلو گرم می رسد،خاطر نشان کرد: نسبت به دیگر نژادها برای تولید کنندگان زود بازده بوده و برگشت سریعتر سرمایه را برای تولید کنندگان بهمراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان  گفت: کیفیت و پروتئین بیشتر با چربی کمتر، ازدیگر مزایای گوشت مرغ ایرانی نژاد آرین محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز