مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان خبر داد:

کتابخانه ویژه ناشنوایان در خرم آباد راه اندازی می شود / فراهم شدن زیرساخت های اینترنت رایگان در کتابخانه های عمومی استان

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۷۸۵۴
کتابخانه ویژه ناشنوایان در خرم آباد راه اندازی می شود  / فراهم شدن زیرساخت های  اینترنت رایگان در  کتابخانه های عمومی استان
فرشته طهماسبی از راه اندازی کتابخانه ویژه ناشنوایان در آینده نزدیک در خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛طهماسبی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان،اظهارکرد: مجموعه کتابخانه های عمومی استان همانند سایر بخش ها در سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ایام خاصی را پشت سرگذاشته و با همت کتابداران و برنامه ریزی های صورت گرفته عمده فعالیت های ترویج کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی دنبال شد. در این مسیر هرچند کاستی های وجود داشته اما موفقیت ها و تجربیات ارزشمندی به دست آمده و از طرف مخاطبین نیز استقبال خوبی مشاهده شد.

او با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال 1399 افزود در حال حاضر همه شهرهای استان لرستان در وضعیت قرمز بوده و جهت حفظ سلامت مراجعه کنندگان و همکاران کتابدار، کتابخانه های عمومی تا تغییر وضعیت تعطیل می باشند. این تعطیلی صرفاً فیزیکی بوده و علاوه بر تداوم فعالیت ها در فضای مجازی، طرح پیک کتاب نیز که از سال گذشته آغاز شده، با مساعدت دستگاه های اجرایی همچنان ادامه خواهد شد.

طهماسبی  به برنامه های پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی برای همه اقشار مختلف جامعه بوده و از همین رو با پیگیری های صورت گرفته و آماده سازی زیر ساخت ها و تجهیزات لازم با مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به زودی کتابخانه ویژه ناشنوایان در محل کتابخانه شهید مطهری خرم آباد راه اندازی خواهد شد.

او با بیان اینکه بیشترین جمعیت ناشنوایان در شهر خرم آباد وجود دارد ،تصریح کرد:  استقبال روشندلان از بخش نابینایان کتابخانه علامه شهیدی بروجردی بسیار گسترده بوده و امید است با مساعدت سازمان بهزیستی استان، کتابخانه ویژه ناشنوایان خرم آباد نیز مورد استقبال قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان بیان کرد:  زیر ساخت ارائه اینترنت رایگان به اعضای کتابخانه های عمومی استان مهیا شده و در حال حاضر سی درصد کتابخانه های عمومی این خدمت را به اعضای خود ارائه می دهند. از آنجای که زیر ساخت برای همه کتابخانه های عموم استان آماده شده انتظار داریم با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص تامین اعتبار خرید تجهیزات، بزودی شاهد ارائه این خدمت در همه کتابخانه های عمومی استان باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز