آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۷۹۹۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا 31 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ نوید دانایی ظهر سه شنبه در نشست خبری به صورت مجازی با حضور اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۱۲۴ مورد مثبت بیماری کرونا به ثبت رسیده است، تاکید کرد: این تعداد تنها افرادی هستند که بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به آخرین روز فروردین ماه ۱۴۰۰ همچنین ۵۴ بیمار مثبت جدید کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شده‌اند، ابراز کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنج‌هزار و ۴۶۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کویید ۱۹ تاکنون در شهرهای تابعه دانشگاه ۱۷ هزار و ۶۶۰ بیمار کرونایی به صورت سرپایی شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا در شهرهای تحت پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است.

دانایی با بیان اینکه برگزاری هر نوع تجمع در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ممنوع است، ابراز داشت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در صورت برگزاری مراسم و تجمع با خاطیان و بانیان آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از شیوع بیش از پیش کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مثابه یک خطر بزرگ یاد کرد و گفت: همراهی مردم، مسئولان و کادر درمانی در رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات و… می‌تواند به کاهش ویروس کرونا منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از توزیع واکسن بین کادر درمانی تابعه دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: تاکنون دو هزار و ۸۴۰ دوز واکسن بین بیماران خاص و کادر درمانی مراکز تابعه دانشگاه، پاکبانان، جانبازان و… انجام و تا پایان این هفته این میزان به شش هزار دوز می‌رسد.

دانایی در پاسخ به سوالی با موضوع جامعه هدف دریافت کننده واکسن، تاکید کرد: هیچ سامانه‌ای برای نام نویسی یا ثبت درخواست برای دریافت واکسن تعریف نشده و افراد واجد شرایط توسط شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شناسایی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیماران سرپایی که نیاز به بستری ندارند، بیان کرد: سه مرکز در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان تنها به منظور رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی سرپایی و افرادی که حال وخیمی ندارند، آغاز به کار کرده و هم اکنون به مردم خدمت رسانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دیگر بخش سخنان خود درباره سرعت گرفتن روند درمانی در مراکز و بیمارستان‌های دارای اورژانس و ترومای تابعه دانشگاه خبر داد و ابراز کرد: اجرای طرح سامانه یک‌پارچه اطلاعات به خصوص در زمینه خدمات پیش بیمارستانی توانسته سرعت بالایی به روند خدمات دهی به بیماران بدهد به صورتی که امروز رسیدن عوامل امدادی اورژانس به صحنه‌های وقایع اورژانسی به زیر پنج دقیقه رسیده است.

دانایی با بیان اینکه توسعه خدمات اورژانس ۱۱۵ به عنوان یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای ارتقای سلامت شهروندان در دستور کار بوده است، گفت: الکترونیکی کردن بخش اورژانس توانسته در راستای خدمت رسانی در این زمینه، کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر دو پایگاه اورژانس جاده‌ای در مناطق تحت پوشش دانشگاه ساخته شده است، ابراز داشت: سابقاً در اورژانس و برخی خانه‌های بهداشتی از کانکس‌های موقت استفاده می‌شد اما خوشبختانه باید اعلام کرد که دوران استفاده از کانکس‌ها به خصوص با افتتاح خانه بهداشت دهنمک از توابع آرادان، در این زمینه به پایان رسیده است.

 

نظر شما