اشتغال بیش از هزار نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای بار آذربایجان‌غربی طی یکسال گذشته

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۶:۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۸۰۹۱
اشتغال بیش از هزار نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای بار آذربایجان‌غربی طی یکسال گذشته
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اشتغال بیش از هزار نفر در بخش حمل و نقل جاده ای بار استان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود : تعداد رانندگان فعال بخش حمل و نقل باری تا پایان سال گذشته بالغ بر ۲۷ هزار و هشتصد نفر بوده که از این تعداد هزار و شصت و شش نفر در طول سال ۱۳۹۹ به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری استان اضافه شده اند.

فروغ فاریابی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر دوازده میلیون و هشتصد و شصت هزار تن کالا در قالب افزون بر ۸۹۵ هزار سفر جابجا شد که مجموع تناژ بار حمل شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان در یکسال گذشته رشد ۶/۴ درصدی و در تعداد سفر برای جابجایی این میزان کالا نیز شاهد رشد ۴/۵ درصدی بوده ایم.

 وی اضافه کرد: در بحث تناژ حمل سیمان هم با جابجایی نزدیک به چهار میلیون تن سیمان شاهد رشد بالغ بر ۲۴ درصدی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بودیم که سفر انجام شده برای حمل تناژ سیمان نیز در این مدت ۱۷/۶ درصد رشد داشته است.

 فاریابی افزود : تعداد ناوگان باری فعال استان نیز تا پایان سال گذشته نزدیک به ۳۱ هزار و چهارصد دستگاه و متوسط عمر ناوگان باری نیز در این مدت ۱۵/۷۱ سال بوده است.

نظر شما
پرونده ویژه