مدیرکل بهزیستی استان البرز :

یک میلیون حاشیه نشین داریم/ شاهد کوچ آسیب دیدگان پایتخت به البرز هستیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۸۳۱۴
یک میلیون حاشیه نشین داریم/ شاهد کوچ آسیب دیدگان پایتخت به البرز هستیم
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه این استان با ۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت، حدود یک میلیون نفر حاشیه نشین دارد گفت:مهاجرپذیری البرز را بارانداز آسیب های اجتماعی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،اسدالله حیدری اظهار کرد: شهر کرج به علت واقع شدن ۴ زندان بزرگ در آن، در مهاجرت خانواده زندانیان قرار گرفته که از سایر استانها مهاجرت نموده اند و پایگاه آسیب در مناطق حاشیه ای شکل گرفته است.

وی افزود: استان تهران به دلیل عواملی همچون پایتخت بودن، وجود منابع مالی قوی، وجود سفارتخانه ها و موقعیت سیاسی، ضمن اجرای طرح های ضربتی آسیب زدایی می شود. در حالی که عدم هماهنگی در اجرای چنین طرحهایی موجب کوچ آسیب دیدگانی همچون زباله گردها، کودکان کار و خیابان و متکدیان به البرز شده است.

حیدری با اشاره به اینکه تناسب ناموزونی در توزیع اعتبارات استانهای کشور وجود دارد بیان کرد : در البرز نسبت به سایر استانها کارشناسی موفقی در ایجاد زیرساختهای آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد : استان البرز در مسیر ترانزیت ۱۶ استان کشور واقع شده است و موضوع مهاجرپذیری آن منجر شده این استان بارانداز آسیبهای اجتماعی شود.

این مسئول در پایان گفت : در چنین شرایطی اگر چاره اندیشی صورت نگیرد، در آینده ای نه چندان دور چالشهای فراوان دیگری هم به وجود خواهد آمد، به همین دلیل توجه ویژه مسئولین و همچنین خیرین بزرگوار را میطلبد که در راستای مسئولیت اجتماعی قدم بردارند و یاری گر محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز