رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج:

شاخصه های اصلی توسعه شهری، رونق بخشیدن به فضای سبز شهری است

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۸۳۱۹
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از نهال کاری 2 هکتار از مسیر خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر در سنندج خبر داد و گفت: در راستای ارتقاء و توسعه سرانه اراضی مجاور پست برق واقع در بلوار ابن سینا در ورودی سنندج – همدان نهالکاری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: یکی از شاخصه های اصلی توسعه شهری، رونق بخشیدن به فضای سبز شهری است که منجر به کاهش اثرات زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا و ایجاد مکانی زیبا و مناسب جهت گذرندان اوقات فراغت شهروندان است.

 آسوز شعبانی بیان کرد: ناحیه منفصل شهری نایسر بعنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین نواحی منفصل شهری در سنندج بوده که با توجه به وسعت آن با کمبود فضای شسبز مواجه است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سالجاری عملیات احداث بیش 40 هزار مترمربع فضای سبز در چند نقطه از سطح ناحیه نایسر آغاز شده است.

 شعبانی افزود: اراضی جنب پست برق واقع در مسیر خروجی نایسر در بلوار ابن سینا یکی از مکان هایی بود که برنامه ریزی لازم جهت کاشت نهال در آن صورت گرفت و در همین راستا نسبت به برداشت دیوار بتنی این مسیر اقدام شد.

وی از نهال کاری 2 هکتار از مسیر خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر در سنندج خبر داد و گفت: این عملیات در راستای ارتقاء و توسعه سرانه فضای سبز، کاهش اثرات زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا و ایجاد منظر شهری زیبا انجام می شود.

وی بیان کرد: برای اجرای عملیات نهال کاری از نهال هایی نظیر زرشک، ارغوان، سرو نقره ای، سرو خمره ای، پیرو کانتا، یوکا، کاتالپا، اقاقیای پیوندی، شیرخشت و ژونی پروس که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه بوده؛ استفاده می شود.

شعبانی تاکید کرد: برای نهال کاری مسیرهایی که در زیر دکل برق واقع شده است نیز از انواع گونه های بوته ای درختچه با ارتفاع کم استفاده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز