افزایش ۳۲۵ درصدی مبارزه با آفت مضر غلات در کردستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۱:۵۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۸۴۴۲
افزایش ۳۲۵ درصدی مبارزه با آفت مضر غلات در کردستان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که سطح مبارزه با آفت مضر سن غلات در سطح مزارع استان با افزایش ۳۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۸ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  فریدون حامدی، با اشاره به ضرورت مبارزه جدی با آفات اظهار کرد که سطح کنترل سن مادر در مزارع گندم و جو استان کردستان تا تاریخ ۲۹ فروردین ماه سالجاری به ۵۷ هزار و ۹۳۷ هکتار رسیده است.

وی افزود که این سطح از مبارزه با سن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تنها ١۷ هزار و ۷۴۹ هکتار بوده، رشد ۳۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که سطح کنترل علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ در مزارع گندم و جو استان کردستان تا تاریخ 29 فروردین ماه سالجاری به ۴۸ هزار و ۳۴۲ هکتار رسیده است.

وی عنوان کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده، رشد ۲۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

حامدی ادامه داد که مبارزه با سن مضر غلات در سطح شهرستان سقز ۲۲ هزار و ۹۵۵ هکتار، شهرستان بیجار ۲١ هزار ۹۷۸ هکتار، شهرستان سنندج ۴ هزار و ۲۵ هکتار، شهرستان قروه ۳ هزار و ۷۸۴ هکتار و شهرستان کامیاران یک هزار ۲۸۰ هکتار بوده است.

وی خاطرنشان کرد که بسیج همگانی در تمام سطوح اجرایی سازمان و سمپاشی، به دلیل کاهش بارندگی از دلایل این افزایش سطح مبارزه بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان یادآور شد که تقویت مزارع با کودهای محلول در آب NPK و کنترل عوامل خسارت زا در مزارع غلات استان، به طور جد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز