پروژه های اشتغال مهارت محور در سال ۱۴۰۰ در کردستان اجرایی می شود 

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۲:۴۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲۷
پروژه های اشتغال مهارت محور در سال ۱۴۰۰ در کردستان اجرایی می شود 
سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نخستین جلسه شورای مهارت استان کردستان در سالجاری با اشاره به هدف گذاری اجرای پروژه اشتغال مهارت محور در سال ۱۴۰۰ در استان اظهار داشت: این پروژه با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت آموزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نخستین جلسه شورای مهارت استان کردستان در سالجاری با اشاره به هدف گذاری اجرای پروژه اشتغال مهارت محور در سال ۱۴۰۰ در استان اظهار داشت: این پروژه با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت آموزی انجام می‌شود.

احمدی مزیت این پروژه را افزایش پایداری اشتغال در سطح استان دانست و افزود: مسیر اشتغال این پروژه در سه محور "استخدام محور"، "خود اشتغالی محور" و "کار آفرینی محور" صورت می‌گیرد که احصای نیازهای نیروی کار ماهر بنگاه‌های اقتصادی استان و تعیین کسب و کارهای اولویت‌دار استان در زیرمجموعه آن انجام می‌شود.

وی گفت: سامانه ثبت تقاضاهای آموزشی در پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعریف شده و افراد هم به صورت شخصی و هم از طریق دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این پروژه ثبت نام کنند.

وی در ادامه به ارایه گزارش تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با استانداری کردستان در سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه مجوز ایجاد پنج مرکز تخصصی به استان داده شده که شامل مراکز تخصصی سازنده ادوات موسیقی، مصنوعات سنگی، بورس، بوم‌گری و آموزش گلخانه است.

وی ادامه داد: در همین راستا خبره‌های استانی در رشته‌های مختلف شناسایی شده و گواهی مدرسی به آنها داده می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان عنوان کرد: چارچوب اجرایی طرح مهارت جامعه محور هم برای اجرا به عنوان پایلوت به استان کردستان واگذار شده که در راستای اجرای آن تعهد ایجاد ۲۹ مرکز آموزشی جوار کارگاهی در سال جاری پیش بینی شده است.

وی در پایان افزود: در این راستا، طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ازای هر شهرستان ۲۰ روستا در استان کردستان، ایجاد مراکز بین المللی سنجش صلاحیت حرفه‌ای و همکاری در تامین اعتبار اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در شهرستان‌های سقز کامیاران و بانه در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما