احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق خاورمیانه در روستای نگل(مریوان)

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۱۱:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰۴
احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق خاورمیانه در روستای نگل(مریوان)
مدیرکل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آغاز مراحل احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در روستای گردشگری نگل (مریوان) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛یعقوب گویلیان در بازدید از طرح گردشگری عمومی روستای نگل از توابع شهرستان سنندج گفت: این طرح اولین و بزرگترین طرح در حوزه گردشگری تفریحی در استان بوده که داری بخش‌های متعددی از جمله، پل معلق شیشه‌ای بە طول ٤٥٠ متر، جامپینگ بە ارتفاع ٨٨ متر، ایگل زیپ بە طول ٤٥٠ متر، زیپ لاین بە طول ٣٧٠ متر، سوینگ و رافتینگ بەطول ٤ کیلومتر است که در نوع خود در کشور کم نظیر است. 

او زیپ لاین را تفریحی پر هیجان بر شمرد و افزود: این طرح دوست‌داران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد که در صورت به بهره برداری رسیدن دومین زیپ لاین استان خواهد بود که آماده استفاده هم استانیها و گردشگران خواهد بود. 

گویلیان ضمن قدردانی از خسرو مهرزاد مجری این طرح که توانسته مراحل احداث طرح را آغاز کند اظهار داشت: این طرح در قالب "شرکت گردشگری پل میرخان نگل" اجرا می‌شود و بخشهای دیگری از جمله، رستوران، آلاچیق، شهربازی و ۸ واحد اقامتی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به تقویت و رونق صنعت گردشگری در این روستا در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح اشاره و عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در فاز اول این طرح ۵۰ میلیارد تومان بوده که ۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح اختصاص داده خواهد شد. 

او زیر گذر و جاده اختصاصی و پارکینگ با گنجایش حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین را از دیگر بخشهای طرح عنوان کرد و گفت: هم اکنون در روستای گردشگری نگل، قرآن مقدس و بزرگ نگل و موزه قرآنی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است. 

شایان ذکر است در این بازدید علی بهنیا رئیس اداره حراست، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان نیز حضور داشتند.

نظر شما