اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در کردستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۹۵۵۹
اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در کردستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری «مهرواره محله همدل» در استان خبر داد و گفت: این برنامه به همت بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام احمد حاتمیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران از اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در راستای رسیدگی به مشکلات و اولویت‌های مردم در محله‌های استان خبر داد و گفت: در این پویش مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه این پویش به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی برپا شده است عنوان کرد: فعالان فرهنگی، هیئت‌امنای مسجد، هیئت‌های مذهبی، کانون فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های جهادی و امام جماعات به عنوان محور و پایه‌کار هستند.

 وی تصریح کرد: این طرح به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری برای حضور و مشارکت در حل مسائل توسط اقشار مختلف مردم در محلات برگزار می‌شود و براساس آن از ظرفیت محلات و مجموعه‌های آن برای مشارکت مردم نسبت به حل مسائل محله اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: مسائل و مشکلات محلات در قالب این طرح به مسائل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی و رسانه و هویت‌بخشی تقسیم می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ساکنان محلات باید از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۵ و مراجعه به سایت مهرواره برای آموزش نحوه حل مسائل اقدام کنند، ضمن اینکه از ظرفیت دستگاهها، افراد متمکن و صاحب نفوذ در حل مسائل و مشکلات استفاده خواهد شد.

طرح سراسری «مهرواره محله همدل» در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره نیز در ایام عید قربان تا غدیر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه این نشست افزود: در مجموع 310 خانه قرآنی در استان فعال است که 60 مورد آن ثبت سازمان تبلیغات اسلامی  شده و مابقی به صورت سنتی فعالیت دارند ضمن اینکه 40 موسسه قرآنی هم تحت اشرافیت اتحادیه قرآنی استان هستند.

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: در راستای ایجاد انگیزه در موسسات و خانه‌های قرآنی، مدیران و فعالین 110 خانه قرآنی در کشور تجلیل می‌شوند که سهم استان کردستان از این تعداد، 17 خانه قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به برنامه‌های سال 1400 تبلیغات اسلامی در استان اشاره کرد و افزود: ما نیازمند یک نشست هم اندیشی برای شناخت بیشتر از مسائل کلان استان هستیم چرا که اگر برنامه‌های امسال براساس مسئله‌محوری تعریف و سامان داده شود قطعا خروجی بهتری را خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: ظرفیت‌های کردستان در بخش قرآن می‌تواند این استان را به یکی از استان‌های سرآمد تبدیل کند اما به دلیل ناهماهنگی و عدم همدلی در بین فعالین این عرصه تاکنون در این حوزه نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی برسیم.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، توجه به حاشیه شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل است که در همین راستا طی سال گذشته 15 پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه ایجاد شده که بیشترین درصد آن مربوط به مرکز استان است.

حجت‌الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: واسپاری برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی یعنی حمایت از فعالین قرآنی، سازمان‌های مردم نهاد و غیره از دیگر اولویت‌های سازمان تبلیغات در کردستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز