بحران کامل کرونایی در این استان غربی کشور!

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۹۶۶۰
بحران کامل کرونایی در این استان غربی کشور!
بنا بر اعلام ستاد کرونای آذربایجان غربی فقط ۲ شهر سردشت و اشنویه قرمز نیستند و بقیه شهرها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش برنا ؛ آذربایجان غربی جزو استان‌هایی بود که تا چند ماه قبل اغلب شهرهای آن زرد و حتی آبی بودند و فراگیری کرونا در این استان محسوس نبود. اما پس از تعطیلات نوروزی این استان هم مانند استان‌های دیگر شاهد موج چهارم کرونا بود.

نقطه متمایز آذربایجان غربی از همسایه‌های خود شدت درگیری کرونا و سرعت آن بود، به نحوی که تمام شهرهای این استان به‌رغم کوهستانی بودن و جمعیت کم در آستانه قرمز شدن قرار دارند و در حال حاضر فقط دو شهر سردشت و اشنویه در وضعیت قرمز نیستند که بنا به پیش‌بینی‌های مسئولان بهداشتی احتمال قرمز شدن این دو شهر نیز می‌رود.

آخرین آمار رسمی مربوط به کرونا در آذربایجان غربی حاکی از ۱۳۹۱ مبتلای جدید و ۱۷ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته است و این در حالی است که تعطیلات مشاغل یک هفته دیگر نیز تمدید شده است.

از شهر شاهین‌دژ هم خبر می‌رسد که سرعت فراگیری کرونا در این شهر بیشتر شده است.

همچنین میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به کمتر از ۴۵درصد رسیده است.

 بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، با تداوم این روند وضعیت استان به‌طور کامل قرمز خواهد شد.

علی مصطفوی می‌گوید: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کمتر از ۵۰ درصد بوده و استفاده از ماسک به کمتر از ۴۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با بیماری کرونا استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، می‌گوید:باید تا واکسیناسیون عمومی که حداقل شش‌ماه طبق اعلام وزارت بهداشت زمان می‌برد، تحمل کرد.

از سوی دیگر، بی‌توجهی به بیماری کرونا در برخی شهرهای کوچک و روستاهای آذربایجان غربی و برگزاری مراسم مختلف حوادث تلخی را به دنبال دارد. در آخرین حادثه، تازه‌داماد  پلدشتی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخت. وی بعد از اتمام مراسم عروسی در بیمارستان بستری شده بود. عروس این مراسم هم بستری است و حال عمومی مساعدی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز