درخشش خیره کننده دانش آموزان استان در المپیاد های علمی و راه یابی ۲۴۲ نفر به مرحله دوم

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۱:۲۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۰۱۲۲
درخشش خیره کننده دانش آموزان استان در المپیاد های علمی و راه یابی ۲۴۲ نفر به مرحله دوم
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت : ۲۴۲ نفر از دانش آموزان افتخار آفرین استان با درخشش خیره کننده، به مرحله دوم المپیاد های علمی راه یافتند .

 به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، صبح امروز رشید قربانی با اعلام این خبر و تبریک موفقیت دانش آموزان استان در المپیاد های علمی سال تحصیلی جاری گفت: از مجموع ۱۹۶۶ دانش آموز شرکت کننده استان در مرحله اول این رقابت ها، ۲۴۲ نفر موفق شدند به مرحله دوم المپیاد راه یابند .

  وی افزود : آمار قبولی مرحله اول المپیادهای علمی در سال جاری ،رشد 3 برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد . 

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تعداد راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد به تفکیک ۱۲ رشته پرداخت و اظهار داشت: در رشته ادبی ۲۲ نفر، در رشته اقتصاد و مدیریت  ۱۲ نفر ، در رشته تفکر و کار آفرینی  ۶ نفر و در رشته جغرافیا نیز ۵۹ نفر موفق شدند به مرحله دوم المپیاد علمی راه یابند .

 وی در ادامه گفت : در رشته ریاضی ۳۰ نفر، در رشته زیست شناسی ۲۳ نفر ، در رشته سلولهای بنیادی ۶ نفر ، در رشته شیمی ۳۶ نفر، در رشته علوم زمین ۲۴ نفر، در رشته فیزیک ۳ نفر ،کامپیوتر ۱۰ نفر و نجوم نیز  ۱۱ نفر به مرحله دوم المپیاد راه یافته اند .

  مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تبریک این موفقیت بی نظیر به دانش آموزان برگزیده و خانواده های آنان، از زحمات کلیه دست اندرکاران امر به خصوص معلمان و مدیران مدارس تشکر کرد و گفت: قطعا این دستاورد بزرگ حاصل تلاش کلیه فرهنگیان استان است .

  به گفته وی در المپیاد های علمی سال گذشته نیز تعداد 82 نفر از دانش آموزان مستعد استان به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد 3 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در مرحله پایانی نیز هر 3 نفر موفق به کسب مدال ( یک مدال طلا در رشته جغرافیا، یک مدال برنز دررشته سلول های بنیادی و یک مدال برنز در رشته علوم زمین ) شدند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز