حجت‌الاسلام نوروزپور در رادیو گفت‌وگو:

روزه داری؛ راز سلامتی بدن از منظر روایات و منابع پزشکی

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۰۵۰۳
روزه داری؛ راز سلامتی بدن از منظر روایات و منابع پزشکی
مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) داریم که می‌فرمایند «روزه بگیرید تا سالم بمانید» و بسیاری از اطبا و پزشکان و اساتید نیز مقالات زیادی درباره فواید روزه ماه م

به گزارش برنا ؛ حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد فواید روزه در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مهم ترین فواید روزه، حفظ صحت و سلامتی بدن است.
 
وی با اشاره به توصیه اهل بیت (ع) به روزه داری بیان کرد: ما روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) داریم که می‌فرمایند «روزه بگیرید تا سالم بمانید» و بسیاری از اطبا و پزشکان و اساتید نیز مقالات زیادی درباره فواید روزه ماه مبارک رمضان نوشته‌اند.
 
حجت الاسلام نوروزپور در این زمینه به داستانی اشاره کرد و گفت: شخصی نزد پیامبر اکرم (ص) رسید و گفت کاری یادم بده که خداوند و مردم مرا به واسطه آن کار دوست داشته باشند، مال و اموالم زیاد شود، بدنم سالم بماند و در روز قیامت هم با شما محشور شوم. پیامبر اسلام (ص) در پاسخ به این فرد، تبسمی کردند و فرمودند «اگر می‌خواهی خداوند تو را دوست بدارد باید تقوای الهی را رعایت کنی. اگر می‌خواهی مردم تو را دوست داشته باشند چشمت به دست مردم نباشد و خودت را با مردم مقایسه نکن. اگر می‌خواهی خداوند مال و اموالت را زیاد کند زکات مالت را بپرداز، اگر می‌خواهی روز قیامت با من محشور شوی سجده‌هایت را طولانی کن و اگر می‌خواهی سالم بمانی و بدنت گرفتار بیماری نشود روزه بگیر. »
 
وی اظهارکرد: برخی فکر می‌کنند اگر زکات مالشان را بپردازند پولشان کم می‌شود درصورتیکه اینگونه نیست و طبق فرموده پیامبر اگر همه زکات و خمس و وجوهات شرعیه را بپردازند فقیری باقی نمی‌ماند. در دولت کریمه امام زمان (عج) فقیری پیدا نمی‌شود که مردم به او صدقه دهند و دلیلش هم این است که همه مردم خمس و زکات مالشان را می‌پردازند.
 
مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نهایت خضوع و تواضع بنده در مقابل خداوند، در حالت سجده است و در این سحرهای ماه مبارک رمضان خوب است که علاوه بر سحری خوردن، با خداوند هم خلوت کنیم و سر را به سجده بگذاریم که یکی از آثار آن هم محشور شدن با رسول خدا (ص) در روز قیامت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز