استاندار :

راه‌های اصلی و روستایی کردستان نیازمند توجە جدی است / بخش خصوصی برای ساخت راە بانە بە مرز سیرانبند آمادگی دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۱۷۲۰
راه‌های اصلی و روستایی کردستان نیازمند توجە جدی است / بخش خصوصی برای ساخت راە بانە بە مرز سیرانبند آمادگی دارد
استاندار کردستان گفت: راه‌های اصلی و روستایی در استان با نگاە بە میانگین کشوری نیازمند توجە جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه کمیسیون ایمنی راههای کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروهی برای اولویت بندی و رفع نیازهای استان در سطح وزارتخانه شد وگفت: در این کارگروه لازم است نیازهای اساسی استان در بخش‌ راه و حمل و نقل و با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار بگیرد تا بر اساس آن برنامه ها پیش برویم.


وی راه مریوان به سنندج، فرودگاه سقز، راه آهن و کریدور شمال به جنوب را جزو اولویت های استان برشمرد و افزود: با مقداری تلاش و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها می توانند ظرف دو یا سه ماه آینده به بهره برداری برسند.


مرادنیا با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به احداث کنار گذر در شهرهای استان توجه خاص و ویژه نشان دهد، اظهار کرد: اگر در نبود کنار گذر در شهرها اتفاقی روی دهد قابل جبران نخواهد بود و همه در این رابطه مسئولیت دارند.


استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از عدم سرعت در ساخت کریدور شمال به جنوب گله کردو گفت: این راه می تواند کاهش دهنده بسیاری از تصادفات در این محور باشد و انتظار است بخش های نا ایمن بخش های ساخته شده از این پروژه نیز برطرف شود.


استاندار کردستان با بیان اینکه مرز سیرانبند رسمی شده و از آن تردد کالا و مسافر صورت می گیرد وضعیت راه این مرز را بسیار بد توصیف کرد و افزود؛ برای ساخت راه بانه تا مرز سیرانبند بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است ودر صورت موافقت بخش خصوصی می تواند کار را به سرانجام برساند.


مرادنیا اضافه کرد؛ بنا به گزارشات و آمارهای موجود ٨۴ درصد تصادفات جاده ای استان در محورهای دو خطه روی می دهد و این آمارها نشان می دهند که توجه به چهار خطه شدن راه های اصلی استان اجتناب ناپذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز