رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

شاهد روند کاهشی مرگ و میرهای کرونایی در لرستان هستیم / میزان بستری و ترخیصی ها تقریبا برابر شده است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۱۸۱۳
شاهد روند کاهشی مرگ و میرهای کرونایی  در لرستان هستیم / میزان بستری و ترخیصی ها تقریبا برابر شده است
محمد رضا نیکبخت گفت: جدیدا بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی نیز خریداری شده و قرار است در سطح استان توزیع گردد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ نیکبخت در شورای اداری لرستان  با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا ویروس در لرستان ،اظهارکرد : از جمعیت  یک میلیون و  ۷۵۰ هزار نفری استان تا کنون از ۳۱۷ هزار و ۷۰۶ نفر تست PCR گرفته شده که تست ۱۵ هزار و ۱۸ نفر مثبت بوده و تا کنون ۱۶۲۰ نفر نیز بر اثر کرونا فوت کرده اند .

اوافزود : مسائلی هست که باید در این شرایط کرونایی مد نظر همه اعضای شورای اداری و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات باشد و آن اینکه باید تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات شورای شهر و روستا به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی باشد و از برگزاری هرگونه میتینگ ، دورهمی ها و برگزاری کارناوال های تبلیغاتی در سطح شهرها جلوگیری شود .

نیکبخت در خصوص آمارهای مقایسه ای پیک چهارم با پیک سوم کرونا در استان ، تصریح کرد : در ابتدای شروع پیک چهارم که شامل ۸۸۸ نمونه تست گیری می باشد ، تست ۲۴۰ نفر مثبت بوده و هم اکنون این عدد به ۱۸۹۵ نمونه تست در روز رسیده و تست ۷۳۳ نفر هم مثبت اعلام گردیده و از نظر آمار فوتی ها نیز از ۲ نفر فوتی در روز ، هم اکنون بطور میانگین به ۸ نفر فوتی رسیده ایم و شاهد روند کاهش آن در استان هسیم ؛ منتها ، همچنان باید نگران بالا رفتن تعداد مبتلایان کرونایی بود .  

او بیان کرد : بیشترین آمار فوتی های استان مربوط به ۱۷ فروردین ماه است که فوت ۱۷ نفر بر اثر کرونا به ثبت رسیده و طبق آخرین آمارها ، هم اکنون به ۸ فوتی در استان رسیده ایم که شاهد روند کاهشی مرگ و میرها در استان هستیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  گفت : میزان بستری و ترخیصی ها تقریبا برابر شده و هم اکنون تعداد ۴۰۰ تخت عادی و تعدادی از تخت های ویژه بیمارستانی خالی هستند و جدیدا بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی نیز خریداری شده و قرار است در سطح استان توزیع گردد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز