چهار شهر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۱۸۶۵
چهار شهر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سنندج، قروه، دیواندره و بانه همچنان در وضعیت قرمز کرونا به سر می برند و دیگر شهرستانها نارنجی و زرد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیجار، سقز، کامیاران و مریوان در وضعیت نارنجی و دهگلان و سروآباد هم در وضعیت زرد هستند.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف استان در موج چهارم کرونا و رعایت محدودیتها، اظهار داشت: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان ملایم شده و از حالت انفجاری اپیدمی خارج شده‌ایم ولی در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، ورود به موجهای بعدی دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرستان های نارنجی مشاغل گروه های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.

وی هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و اضافه کرد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

زارعی تاکید کرد: این محدودیت ها بر اساس مصوبه ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود و با توجه به وضعیت استان، گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند .

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها،مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی،کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

در شبانه روز منتهی به  ظهر روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و  در حال حاضر ۶۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۸۴ بیمار وخیم است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک‌هزار و ۲۲۰ قربانی داشته است که ۴۸۳ نفر در سنندج، ۲۲۲ نفر در سقز، ۱۰۷ نفر در مریوان،  ۹۶ نفر در بانه،  ۸۸نفر در قروه، ۷۳ نفر در کامیاران ، ۷۳ نفر در دیواندره، ۵۶ نفر در بیجار، ۱۹ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما