استاندار یزد:

ورود بیماران شرق کشور به یزد به حداقل برسد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۲۲:۳۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۲۰۶۴
ورود بیماران شرق کشور به یزد به حداقل برسد
استاندار یزد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مسافرین شرق کشور با هدف مراجعه به مطب پزشکان و انجام کارهای درمانی به استان یزد سفر می کنند از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست به منظور مدیریت بهتر کرونا اقداماتی را برای به حداقل رساندن این گونه مسافرت ها به استان انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد علی طالبی" استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: هتل ها و مراکز اقامتی میراث فرهنگی نسبت به خطراتی که از ناحیه اتباع خارجی و مسافرین مرزهای شرقی وجود دارد، توجیه شوند تا مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی بر اعمال تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود اتباع هندی و پاکستانی به استان از طریق راه های زمینی و هوایی تاکید کرد و یکی از نگرانی های مسولان استان را شیوع ویروس جهش یافته هندی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت شیوع این گونه جهش یافته، مدیریت آن سخت تر از شرایط فعلی خواهد بود، لذا ضروری است اقدامات لازم در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس انجام شود.

وی  اضافه کرد: باتوجه به اینکه عمده مسافران مرزهای شرقی کشور از سمت مهریز وارد استان می شوند  لازم است یک اکیپ کنترل، در ایستگاه شهید مدنی مستقر شوند تا نسبت به برگرداندن افراد یا اعمال قرنطینه موارد مشکوک به کرونا،  اقدام کنند.

طالبی با اشاره به ضرورت مراقبت جدی بر مشاغل مرتبط با نیروهای اتباع خارجی به ویژه در برهه زمانی کنونی، خاطرنشان کرد: در این راستا باید سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت با کارخانه هایی که دارای سرمایه گذار هندی بوده و کارگران هندی در آن جا مشغول به فعالیت هستند، رایزنی شده تا از ارائه مرخصی جهت سفر به کشور هند خودداری شود و از طرفی افراد سفر کرده تا زمان برطرف شدن تهدیدها، به کشور بازنگردند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر استان  در بحث کرونا از شرایط نسبتا مناسبی نسبت به سایر استان ها برخوردار بوده که امیدواریم شاهد پایداری این شرایط و کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان باشیم.

طالبی  با اشاره به جایگاه خوب استان از نظر میزان واکسیناسیون گروه های هدف علیه ویروس کرونا به نسبت جمعیت، اظهارداشت: امیدواریم با همین کیفیت و با همراهی کادر بهداشت و درمان، در واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا نیز جایگاه خوبی داشته باشیم.

استاندار یزد لازمه  کاهش آمار مبتلایان به کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم ساده انگاری در جامعه عنوان  و یادآور شد: علی رغم شرایط نسبتا مناسب استان در زمینه مدیریت کرونا، در صورت ساده انگاری و کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی؛ که هم اکنون در سطح خوبی قرار دارد، مجددا با پیک کرونا مواجه خواهیم شد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم شب قدر اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم شب های قدر در استان یزد مطابق مصوبه ستاد ملی؛ در فضای باز، با حداقل افراد و به مدت دو ساعت برگزار می شود.

طالبی ادامه داد: در این ایام صداوسیما و رسانه ها همکاری و برنامه ریزی مناسبی در حوزه اطلاع رسانی و آموزش به ویژه در شهرها قرمز و نارنجی داشته باشند همچنین نیروی انتظامی در چارچوب طرح شهید سلیمانی همکاری لازم را در بحث قرنطینه مبتلایان به کرونا داشته باشند.

وی به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف تاکید کرد و گفت: به واحدهایی که محدودیت های ساعت فعالیت را رعایت نمی کنند، در وهله اول تذکر داده شود و در صورت تکرار، واحد مذکور پلمپ گردد.

استانداریزد با اشاره به ضرورت دورکاری و کاهش حضور کارکنان در دستگاه های استان در این ایام، اظهارداشت: البته باید توجه داشت که هیچ خدمتی به بهانه کرونا نباید تعطیل شود و در صورتیکه مدیر یا مسئولی به بهانه کرونا از خدمت به مردم سر باز زند، با آن ها برخورد میشود.

طالبی در ادامه بر اطلاع رسانی ادارات و سازمان ها و به ویژه مخابرات و شهرداری ها در خصوص کارآزمایی بالینی واکسن و نحوه ثبت نام جهت شرکت در کارآزمایی بالینی آن ها تاکید کرد.

وی  ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان بواسطه تدوین سند استانی پیشگیری و کنترل  بیماری های غیر واگیر دار، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه دستگاه ها همکاری و همراهی لازم را در اجرای اسناد حوزه بهداشت و درمان که می تواند  منجر به کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری ها و حفظ برند خوب استان در حوزه سلامت شود، داشته باشند.

در این نشست از سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز