رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز :

البرز همچنان جایگاه اول کشوری پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد/ ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۳۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۲۲۱۳
البرز همچنان جایگاه اول کشوری پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد/ ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کسب رتبه نخست این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 1399 خبر داد وگفت: در حوزه اصناف شاهد ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در سال گذشته بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رامین ربیعی اظهار کرد: در سال گذشته به واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز 25 هزار و 889 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

وی درباره تعداد متقاضیان دریافت این وام گفت: در سال گذشته 430 واحد تولیدی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند که این درخواست ها بر اساس ضوابط تعیین شده بررسی و ارزیابی شد و از این میان به 346 واحد پرداخت توسط بانکها انجام شد.

وی تصریح کرد: استان البرز در چند سال گذشته تاکنون رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید را در کل کشور بدست آورده و آن را حفظ کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخشی دیگر از صحبت های خود از ایجاد بیش از 11 هزار شغل جدید در حوزه اصناف خبر داد وگفت: با توجه به آمارهای مقایسه ای سال های 99 نسبت به سال 98 تعداد اشتغال پروانه‌های کسب صنفی از 29 هزار و 657 نفر در سال 98 به 41 هزار و 527 نفر در سال 99 رسیده که نشان از رشد 157 درصدی اشتغال در این حوزه دارد.

وی همچنین در ادامه افزود: در سال ۹۹ بیش از 21 هزار پروانه کسب صادر شده که نشان از رشد 77 درصدی در این زمینه دارد.

ربیعی ضمن تشکر از اصناف البرز گفت: اصناف یکی از بزرگترین بخش های نظام اقتصادی کشور به شمار می‌‌رود که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده است.

وی با تقدیر از نگاه ویژه اصناف نسبت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به گستره اصناف در کشور این قشر فهیم علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی در مسائل مذهبی، اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: همراهی بی بدیل اصناف استان در کمک به اقشار ضعیف تا همگام شدن با جامعه پزشکی در بحث کرونا تنها بخشی از کارنامه زرین اصناف استان البرز است.

 

نظر شما