ماجرای کهمان الشتر از درگیری تا دستگیری

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۳:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۲۲
ماجرای  کهمان الشتر از درگیری تا دستگیری
انتشارتصاویر، کلیب هایی از این درگیری در فضای مجازی بازتاب وسیعی در سطح کشور داشت .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ روز گذشته اراده محکم دستگاه قضا و نیروی انتظامی در شهرستان سلسله  مبنی بر نجات اراضی ملی وعرصه منابع طبیعی ازچنگ متصرفان و ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ومنطقه مشهور کهمان الشتر   منجر به درگیری بین ماموران و برخی از افرادمحلی در این منطقه شده بودکه ظاهرا مبادرت به ساخت وسازهای غیرمجاز کرده بودند وانتشارتصاویر، کلیپ هایی  از این درگیری نیز در فضای مجازی  بازتاب وسیعی در سطح کشور  داشته است .

جانشین فرمانده انتظامی لرستان روز گذشته  در این خصوص گفته بود : در اجرای حکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلسله مبنی بر اینکه چندین هکتار از اراضی ملی در اطراف سراب کهمان به صورت غیر قانونی توسط اهالی منطقه تصرف شده و حکم خلعیت آنان صادر گردیده بود ، نیروی انتظامی جهت اجرای حکم مقام محترم قضایی وارد عمل شده که چند نفر از ارازل و اوباش با سلاح ساچمه زن به صورت نیروی انتظامی و مردمی که تجمع کرده بودندمبادرت به تیر اندازی نمودند و چند نفر از کارکنان نیروی انتظامی و اهالی محلی مجروح  گردید .

سرهنگ میراحمدی  افزوده : نیروی انتظامی جهت دستگیری آنان اقدام و تعدا 7 نفر از افراد مخل نظم وامنیت دستگیر و تلاش جهت دستگیری سایرین ادامه دارد.

 به گفته او تعداد۳ نفر از افرادی که با انتشار کلیپ مقرضانه  در فضای مجازی قصد تشویش  اذهان  عمومی مردم را داشتند دستگیر شدند.

همچنین رسانه ها  روز گذشته ازدستگیری رییس منابع طبیعی این شهرستان خبرداده بودند .

بنا به گفته رسانه ها  رئیس منابع طبیعی سلسله با حکم "یونس آزاد پور" دادستان این شهرستان  به اتهام ترک فعل بازداشت شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب سلسله تاکید کرده بود با معترضان به عرصه های ملی و منابع طبیعی در شهرستان سلسله بخصوص در منطقه کهمان به صورت جدی برخورد می شود.

اما امروزپنج شنبه  نیز رسانه ها از  دستگیری ۱۳ نفر از عوامل این درگیری خبردادند .

طرح آزاد سازی حریم منطقه مشهور وگردشگری  "کهمان" سلسله  از چنگ متصرفان  چند سالی است که از سوی دستگاه قضائی در حال اجرا است و تاکنون مناطق مختلفی در این منطقه آزاد سازی شده است.

بحران های سیل اخیر در لرستان وساخت وساز در حریم رودخانه ها شاید یکی از عواملی باشد که اراده مدیران دستگاه های مربوطه را واداربه نجات  این عرصه ها از چنگال متصرفان غیرقانونی کرده است.

 منطقه کهمان در سلسله یکی از مهمترین مناطق گردشگری  در لرستان وحتی غرب کشور است وباتوجه به روایات  محلی و پشتوانه تاریخی این منطقه زیبا ومفرح از تفرج گاههای خاص شاهنشاهان باستانی ایران بوده وبه تخت شاهان شهره  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز