فرماندار :

وضعیت خوب تولید در اردکان، مدیون کارگران است

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۷:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۳۱۹۴
وضعیت خوب تولید در اردکان، مدیون کارگران است
فرماندار اردکان گفت: وضعیت برتر این شهرستان در حوزه تولید، مدیون زحمات کارگران پرتلاش و خلاق است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مصطفی پوردهقان" روز شنبه در نشست با اعضای شورای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری شهرستان، نیروی انسانی آموزش‌دیده را سرمایه اصلی شرکت‌ها و موتور محرکه تولید و صنعت دانست و با اشاره به رتبه نخست شهرستان در جذب سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی در استان، نقش اردکان را در این حوزه، تعیین‌کننده و مهم توصیف کرد.

وی در این نشست که به‌مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد با اشاره به شعارهای تعیین‌شده توسط رهبر انقلاب در سال‌های متوالی گفت: امروزه، تولید و اشتغال در کشور ما اولویت اصلی و اساسی است و ثبات و توسعه در بخش تولید علاوه بر اثرگذاری در تولید ناخالص داخلی کشور، منجر به شکوفایی در سایر حوزه‌ها به‌خصوص در مسائل اجتماعی خواهد شد.

این مسوول با بیان این‌که بیکاری و عدم وجود درآمد مقدمه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است؛ بر لزوم تداوم تولید و توسعه فعالیت‌های تولیدی در چارچوب قانون تأکید و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید به موازات این اقدامات، تلاش خود را برای کاهش مشکلات ناشی از مهاجرت و تفاوت‌های فرهنگی به‌کارگیرند.

فرماندار اردکان همچنین بهره‌وری بالا و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای آموزش کارگران را ضروری دانست و یادآور شد: ارتباط دوسویه نهادها و مراکز علمی و صنعتی می‌تواند روند جهش تولید را تسریع کند.

وی تعامل کارفرمایان و کارگران را در شهرستان بسیار مناسب ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر لزوم تقویت تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی شهرستان گفت: انتظار می‌رود کارفرمایان نگاه ویژه‌تری به حوزه معیشت و رفاه کارگران داشته باشند.

پوردهقان‌اردکان  افزود: با توجه به وجود بیش از ۳۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی تأمین‌اجتماعی که در مجموع قریب ۹۹ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند؛ انتظار می‌رود سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های درمانی خدمات شایسته‌تری را ارائه کند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای بیمه‌شده شهرستان اردکان و سایر شهرستان‌های هم‌جوار که عمدتاً صنعتی هستند؛ در حال رای‌زنی و پی‌گیری احداث دومین بیمارستان تأمین‌اجتماعی استان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز